한국조리학회지 (Culinary science and hospitality research)
- 제19권1호
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- Pages.121-138
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- 2013
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- 2466-0752(pISSN)
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- 2466-1023(eISSN)
외식소비자의 소셜네트워킹서비스(SNS) 활용 동기에 관한 연구
Motive on Social Networking Service Usage of Restaurant Customers
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Shin, Seo-Young
(Dept. of Food & Nutrition, Seoil University) ;
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Cha, Sung-Mi
(Dept. of Foodservice Industry, Hanyang Women's University)
- 투고 : 2012.12.26
- 심사 : 2013.01.19
- 발행 : 2013.01.31
초록
본 연구는 소비자들의 SNS 활용 동기 요인이 외식 관련 SNS에 대한 태도와 향후 이용의도에 미치는 영향을 실증적으로 분석하고자 수행되었다. 표본은 인터넷 사용인구분포를 고려하여 성별, 연령대, 거주 지역에 대해 할당표집하였고 총 273명의 자료를 PASW Statistics 18.0, AMOS 17.0을 이용하여 분석하였다. 전체 구조모형을 검증한 결과 적합지수는
The purpose of this study was to examine the structural relationships among the motives on Social Networking Service(SNS) of restaurants customers, attitude toward SNS, and intention to use. Using a quota sampling method, data were collected from 273 residents of the whole country who were in their 10~50s. The PASW Statistics 18.0 and AMOS 17.0 statistical package were used for the analysis. The hypothesized relationships of the model were tested simultaneously using a structural equation model(SEM). The proposed model provided an adequate fit to the data,
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