대한수학교육학회지:수학교육학연구 (Journal of Educational Research in Mathematics)
- 제22권2호
- /
- Pages.261-275
- /
- 2012
- /
- 2288-7733(pISSN)
- /
- 2288-8357(eISSN)
2011 중학교 수학과 교육과정의 비판적 고찰: 기하 영역을 중심으로
A critical review on middle school mathematics curriculum revised in 2011 focused on geometry
- Park, Kyo-Sik (Gyeongin National University of Education) ;
- Kwon, Seok-Il (Gyeongin National University of Education)
- 투고 : 2012.04.05
- 심사 : 2012.05.11
- 발행 : 2012.05.31
초록
2011 교육과정의 기하 영역에는 명료하지 않게 제시된 부분이 있다. 본 연구에서는 명료하지 않아 교육과정의 의도와 달리 잘못 해석될 가능성이 있는 기호
There are some geometry achievement standards presented indistinctly in middle school mathematics curriculum revised in 2011. In this study, indistinctness of some geometric topics presented indistinctly such as symbol
키워드