참고문헌
- 이종희(1999). 수학적 연결성에 대한 연구(수학과 미술과의 연결). 교과교육학연구, 3(2), 이화여자대학교 교과교육연구소.
- 장윤정(2010). 초등학교 수학과 좋은 수업에 대한 실태 분석 및 수업에서 이루어지는 수학적 연결성에 대한 연구. 한국교원대학교 교육대학원 석사학위논문.
- 정영우, 김부윤, 표성수(2011). 수학적 연결성을 고려한 수 체계의 지도에 관한 연구. 한국수학교육학회지 시리즈 E <수학교육논문집>, 25(2), 473-494.
- 조미(1999). 중학교 수학의 외적 연결성: 연결자료를 중심으로. 이화여자대학교 교육대학원 석사학위논문.
- 채희진(1998). 기하영역에서의 수학 외적 연결성에 대한 연구. 이화여자대학교 교육대학원 석사학위논문.
- 황석근, 윤정호(2011). 수학적 연결성을 고려한 연속확률 분포단원의 지도방안 연구. 학교수학, 13(3), 423-445.
- Businkas, A.(2005). Making mathematical connections in the teaching of school mathematics. In G. M. Lloyd, J. L. M. Wilson, & S. L. Behm (Eds.), Proceedings of the 27th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Virginia.
- Coxford, A(1995). The case for connections. In P. House, & A. Coxford (Eds.), Connecting mathematics across the curriculum (pp. 3-12). Reston, VA: NCTM.
- Lampert, M. (2001). Teaching problems and the problems of teaching. New Haven, CT: Yale University Press.
- Leikin, R., & Levav-Waynberg, A. (2007). Exploring mathematics teacher knowledge to explain the gap between theory-based recommendations and school practice in the use of connecting tasks. Educational Studies in Mathematics, 66, 349-371. https://doi.org/10.1007/s10649-006-9071-z
- Leong, Y. H. (2012). Presenting mathematics as connected in the secondary classroom. In B. Kaur, & T. L. Toh (Eds). Reasoning, communication and connections in mathematics (pp. 239-260). Singapore: Association of Mathematics Educators.
- National Council of Teachers of Mathematics. (1989). Curriculum and evaluation standards for school mathematics. Reston, VA: The Author.
- National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: The Author. 류희찬, 조완영, 이경화, 나 귀수, 김남균, 방정숙 공역(2007). 학교수학을 위한 원리와 규준. 서울: 경문사
- National Governors Association Center for Best Practices and Council of Chief State School Officers(NGA Center and CCSSO). Common core state standards for mathematics. Washington, D.C.: NGA Center and CCSSO, 2010. http://www.corestandards.org.
- Reys, R., Lindquist, M. M., Lambdin, D. V., & Smith, N. L. (2009). Helping children learn mathematics (9th ed.). NY: John Wiley & Sons. 박성선, 김민경, 방정숙, 권점례 공역 (2012). 초등 교사를 위한 수학과 교수법. 서울: 경문사.
- Thomas, C. D., & Santiago, C. (2002). Building mathematically powerful students through connections. Mathematics Teaching in the Middle School, 7(9), 484-488.