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Comparison of Battery Charging Strategies for PHEVs using Propulsion Motor Inductance and Multi-Function Inverter

인덕터 및 모터 인덕턴스를 이용한 PHEV 배터리 충전 기법 비교 분석

  • 우동균 (성균관대 정보통신공학부) ;
  • 최규영 (성균관대 정보통신공학부) ;
  • 김종수 (성균관대 정보통신공학부) ;
  • 이병국 (성균관대 정보통신공학부) ;
  • 강구배 (현대자동차 하이브리드시스템시험팀)
  • Received : 2011.02.28
  • Accepted : 2011.05.02
  • Published : 2011.08.20

Abstract

This paper studies battery charging methods using existing motor inductance and 3-phase inverters without an additional charger to charge the battery of Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs). As inverter switch control and motor coil used as the energy storage device for boosting make the system the boost converter, the additional charger is eliminated and volume, weight, and cost for the charger are reduced. Various charging methods according to topologies of the system and configurations of the controller are analyzed and verified by PSIM simulation.

본 논문에서는 Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs)의 배터리 충전을 위해 필요한 추가적인 충전기 없이, 구동모터의 인덕턴스와 구동 드라이버인 3상 인버터를 이용하는 배터리 충전 기법들을 소개한다. 모터의 코일을 승압용 에너지 저장장치로 사용하고 인버터 스위치 제어를 통해 부스트 컨버터로 동작되도록 하여 추가적인 충전기를 제거함으로써, 충전장치가 차지하는 부피, 무게 및 단가를 저감할 수 있다. PHEVs의 시스템 구조와 제어기 구성에 따라 분류된 다양한 배터리 충전 기법들을 비교분석하고 시뮬레이션 결과를 통해 검증한다.

Keywords

References

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