Photo Mosaics using Quad-tree structure on GPU

사진트리 구조를 이용한 포토 모자이크의 GPU구현

  • Received : 2011.01.07
  • Accepted : 2011.02.08
  • Published : 2011.02.28

Abstract

Photomosaic is a method of representation an input image in forms of mosaics by a set of small tile images. Generally, equal rectangular tiles are used in photo mosaics. Therefore, there are limitations to expression of mosaic according to characteristic of images. In this paper, photo mosaics using quad-tree structure is proposed to create tiles in varies sizes. Initially, color variance per each level of an input image is computed using the mipmap of graphic hardware. Depending on the value of Valiance, the input image is divided into tiles in varies sizes. Each tile finds the most similar reference image and replaces with it. As a result, the method provides another pictorial effectiveness by dividing the input image into tiles in varies sizes depending on color held by the input image. In addition, whole processing is done on the graphic hardware and thereby we achieve faster performance.

포토 모자이크는 입력 이미지를 작은 타일 이미지들을 조합하여 모자이크로 나타내는 방법이다. 일반적으로 포토 모자이크 방법은 균일한 사각형 모양의 타일을 이용한다. 그렇기 때문에 이미지 특성에 따른 모자이크 표현 방법에 제한이 있다. 본 논문에서는 다양한 크기의 타일을 생성하기 위해 사진트리(Quad-tree) 구조를 이용한 포토 모자이크 방법을 제안한다. 먼저 그래픽 하드웨어의 밉맵(mipmap)을 이용해 입력 이미지의 레벨별 색분산을 구한다. 분산의 크기에 따라 입력 이미지는 사진트리 구조를 가지는 다양한 크기의 타일로 나뉜다. 각각의 타일은 후보 이미지들 중 가장 유사한 이미지 찾아 대체한다. 결과적으로 우리가 제안하는 방법은 입력 이미지의 색에 따라 다양한 크기의 타일로 나뉨으로써 또 다른 모자이크 효과를 제공한다. 또한 모든 과정은 그래픽 하드웨어를 통해 계산됨으로 빠른 수행속도를 갖는다.

Keywords

References

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