Journal of Digital Convergence (디지털융복합연구)
- Volume 9 Issue 6
- /
- Pages.207-216
- /
- 2011
- /
- 2713-6434(pISSN)
- /
- 2713-6442(eISSN)
DOI QR Code
A Study on the Influence of Consulting Characterstic ease of use to the word-of-mouth intention and repurchase intention
컨설팅특성이 구전의도와 재구매의도에 미치는 영향연구
- Received : 2011.10.31
- Accepted : 2011.12.05
- Published : 2011.12.31
Abstract
This paper is for the influence of consulting character how to affect on the word-of-mouth intention and repurchase. Consulting characters consist of expertise, reliability and application. The results of this study are as follows: Firstly, Application except expertise and reliability have a positive effect on word-of mouth intention influence. Secondly, expertise and application except reliability have a positive effect on repurchase intention influence. This study shows that the company marketing performance would be greatly improved by an application of consulting experience and an expertise of consulting need.
본 논문은 컨설팅특성이 구전의도와 재구매의도에 미치는 영향연구이다. 컨설팅특성은 전문성, 신뢰성, 활용도로 구성되어 있다. 연구결과 첫째, 전문성과 신뢰성을 제외한 활용도가 구전의도에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 신뢰성을 제외한 전문성, 활용도는 재구매의도에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 컨설팅 수행경험에 대한 활용도와, 컨설팅의 전문성을 높여야 기업 마케팅성과가 있는 것으로 확인되었다.
Keywords