References
- 강동석, 유시형, "공공정보시스템 효과성 측정지표의 타당성 검증에 관한 연구 -행정정보DB구축사업을 중심으로," 정보처리학회논문지, 제16권, 제3호, 2009, pp.417-422. https://doi.org/10.3745/KIPSTD.2009.16-D.3.417
- 권오철, 김필두, 고경훈, 김흥래, 지방자치단체 업무프로세스 개선방안 연구, 한국지방행정연구원 연구보고서, 2004.
- 김계수, AMOS 구조방정식 모형분석, SPSS아카데미, 2002.
- 김상훈, 최점기, "공공부문 정보화지원사업의 통합적 성과평가모형 개발," 기업경영연구, 제22권, 2006, pp.195-219.
- 김숙희, "국가표준정보화사업의 활용 효과 : 건축행정정보시스템의 운영사례를 중심으로," 한국지역정보화학회 학술대회발표논문집, 2002, pp.110-126.
- 김유석, "국가보급행정정보시스템의 운영현황과 개선방안," 지역정보화, 제57권, 2009, pp.62-65.
- 김재원. "여행사 종사원의 직무만족이 서비스몰입과 기업성과에 미치는 영향," Journal of The Korean Data Analysis Society, 제10권, 제3호, 2008, pp.1703-1715.
- 김종원, 장형욱, 오흥철, "항공사 서비스품질이 고객만족과 충성도에 미치는 영향," Journal of The Korean Data Analysis Society, 제10권, 제2호, 2008, pp.971-983.
- 김택곤, "정책포커스 : 전자정부 시대를 여는 시도,시군구 행정종합정보시스템 No.1 ; 시도,시군구행정 종합정보시스템이란 무엇입니까?," 지역정보화, 제41권, 2006, pp.14-18.
- 김택곤, "정책포커스 : 전자정부 시대를 여는 시도,시군구 행정정보시스템: 2007년, 새올행정시스템 전국 확산 보급의 해," 지역정보화, 제44권, 2007, pp.52-56.
- 김한얼 ,박흔동, 박수민, 최영찬, "e-비즈니스 정책 : 공공업무시스템의 성과에 미치는 시스템특성, 개인특성, 조직특성요인에 관한 연구: 농림행정정보화를 중심으로," e-비즈니스연구, 제11권, 제5호, 2010, pp.241-269.
- 김호정, "행정조직과 기업조직의 조직문화 비교," 한국행정학보, 제38권, 제3호, 2004, pp.49-67.
- 김현수, 정보시스템 진단과 감리, 법영사, 1999.
- 성백춘, "ERP 시스템의 품질요인이 조직성과에 미치는 영향에 관한 실증연구," 국제회계연구, 제16권, 2006, pp.157-180.
- 송영미, 김상현, "공공부문 IS ; 정보, 시스템, 서비스 품질이 정부 포탈사이트 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구," 한국경영정보학회 춘계학술대회, 2007, pp.875-882.
- 시군구행정정보화사업단, 시군구 종합행정정보화 시범사업 현업업무면담조사 결과서: 건축업무영역, 1998.
- 신현식, 송용욱, 김창기, "ERP 도입 후 사용자 만족도 향상을 위한 변화관리 모형에 관한 연구: A사를 중심으로," 정보시스템 연구, 제19권, 제2호, 2010, pp.37-71.
- 윤성욱, 양연조, "행정서비스품질과 고객만족의 비교평가 연구," 사회과학논집, 제24권, 제2호, 2005, pp.115-131.
- 이국희, 정보화사업의 경제적 효과분석에 관한 연구, 한국전산원, 1999.
- 이웅규, "IT부서의 서비스 품질이 정보시스템 전유에 미치는 영향," 정보시스템연구, 제16권, 제1호, 2007, pp.159-178.
- 이재정, 신미향, 최홍석, "전자지방정부 행정정보시스템 서비스품질이 사용자만족도와 직무만족도에 미치는 영향에 관한 연구," Journal of The Korean Data Analysis Society, 제9권, 제6호, 2007, pp.2997-3011.
- 이재정, "ERP 시스템 서비스 품질측정에 관한 연구," Journal of The Korean Data Analysis Society, 제12권, 제1호, 2010, pp.425-436.
- 임병학, 조호현, "SERVQUAL과 QFD의 통합모형을 이용한 교육 서비스 품질 측정," Journal of The Korean Data Analysis Society, 제9권, 제5호, 2007, pp.2435-2450.
- 임준형, "범정부 행정정보시스템의 활용성과에 관한 연구," 정부학연구, 제16권, 제1호, 2010, pp.7-44.
- 정경수, 박용재, "인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질 이 소비자 만족에 미치는 영향," 정보시스템연구, 제10권, 제1호, 2001, pp.173-195.
- 정문상, "MIS평가의 계층적 접근방법," 경영연구, 제8권, 1996, pp.309-413.
- 한국전산원, 국가정보화평가 발전방안, 1999.
- 함요상, 안병철, 한인섭, 김정렬, "신공공관적 행정개혁의 도입과 레드테이프의 수준 변화 :우리나라 공공조직과 민간조직 간의 상대적 차이 비교," 한국행정논집, 제18권, 제3호, 2006, pp.649-673.
- 허명숙, 천면중, "인터넷 쇼핑의 사용자 수용 결정요인: 신뢰와 정보시스템 품질에 관한 실증 연구," 정보시스템연구, 제14권, 제 2호, 2005, pp.101-132.
- 황선욱, 김선경, 정보화사업 협의조정제도 운영에 관한 정책집행사례, 한국정책학회보, 제15권, 제1호, 2006, pp.199-225.
- Bailey, J. E., Pearson, S.W, "Development of a Tool for Measuring and Analyzing Computer User Satisfaction," Management Science, Vol.29, 1983, pp.530-545. https://doi.org/10.1287/mnsc.29.5.530
- Barnes, S. J., Vidgen, R. T., "An Evaluation of Cyber-Bookshops: The WebQual Method," International Journal of Electronic Commerce, Vol.6, No.1, 2001, pp.11-30. https://doi.org/10.1080/10864415.2001.11044225
- Cronin, J. J., Taylor, S. A., "Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension," Journal of Marketing, Vol.56, 1992, pp.55-68.
- Delone W. H., Mclean. E. R., "Information System Success: The Quest for the Dependent Variable," Information System Research, Vol.3, No.1, 1992, pp. 60-95. https://doi.org/10.1287/isre.3.1.60
- Delone W. H., Mclean. E. R., "The Delone and McLone Model of Information Systems Success," Journal of Management Information Systems, Vol.19, No.4, 2003, pp. 9-30. https://doi.org/10.1080/07421222.2003.11045748
- Etezadi-Amoli, J. and Farhoomand, A. F.,"A Structural Model of End User Computing Satisfaction and User Performance," Information & Management, Vol.30, No.2, 1996, pp.65-73. https://doi.org/10.1016/0378-7206(95)00052-6
- Gronroos, C., "From Marketing Mix to Relationship Marketing: Towards a Paradigm Shift in Marketing," Management Decision, Vol.32, No.2, 1994, pp. 4-20.
- Gupta, M.P. and Jana, D., "eGovernment Evaluation: A Framework and Case Study," Government Information Quarterly, Vol.20, No.4, 2003, pp.365-387. https://doi.org/10.1016/j.giq.2003.08.002
- Hu, P.J.H., Brown, S.A. and Thong J.Y.L., "Determinant of Service Quality and Continuance Intention of Online Services: The Case of eTax," Journal of The American Society for Information Science and Technology, Vol.60, No.2, 2009, pp.292-306. https://doi.org/10.1002/asi.20956
- Igbaria, M. and Tan, M., "The Consequences of the Information Technology Acceptance on Subsequent Individual Performance," Information & Management, Vol.32, No.3, 1997, pp.113-121. https://doi.org/10.1016/S0378-7206(97)00006-2
- Jarvenpaa, S. L., Todd, P. A., "Consumer Reactions to Electronic Shopping on the World Wide Web," International Journal of Electronic Commerce, Vol.1, No.2, 1997, pp.59-88.
- Jiang, J. J., Kelin, G. and Carr, C. L., "Measuring Information Systems Service Quality: SERVQUAL from the Other Side," MIS Quarterly, Vol.2, No.2, 2002, pp.145-166.
- Kaynama, S. A., Black, C. I., "A Proposal to Assess the Service Quality of Online Travel Agencies: An Exploratory Study," Journal of Professional Services Marketing, Vol.21, No.1, 2000, pp.63-88. https://doi.org/10.1300/J090v21n01_05
- Kettinger, W. J., and Lee, C. C., "Perceived Service Quality and User Satisfaction with Information Services Function," Decision Sciences, Vol.25, 1995, pp. 737-765.
- Li, Y. N., Tan, K. C., Xie, M.. "Measuring Web-Based Service Quality," Total Quality Management, Vol.13, No.5, 2002, pp.685-700. https://doi.org/10.1080/0954412022000002072
- Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., Berry, L. L., "A Aultiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality," Journal of Retailing, Vol.64, 1988, pp.12-40.
- Pitt, L. F., Watson, R. T. and Kavan, C. B., "Service Quality: A Measure of Information Systems Effectiveness," MIS Quarterly, Vol.19, No.2, 1995, pp.173-188. https://doi.org/10.2307/249687
- Sullivan, J. R., Walstrom, K. A., "Consumer Perspectives on Service Quality of Electronic Commerce Web Sites," Journal of Computer Information Systems, Vol.41, No.3, 2001, pp.8-14.
- Taylor, S. A., Baker, T. L., "An Assessment of the Relationship between Service Quality and Customer Satisfaction in the Formation of Customer's Purchase Intention," Journal of Retailing, Vol.70, No.2, 1994, pp.163-178. https://doi.org/10.1016/0022-4359(94)90013-2
- Van Dyke, Thomas P., Kappelman Leon A., Prybutok Victor R., "Measuring Information System Service Quality: Concerns on the Use of the SERVQUAL Questionnaire," MIS Quarterly, Vol.21, No.2, 1997, pp.195-208. https://doi.org/10.2307/249419
- Wang, Yi-Shun and Liao, Yi-Wen, "Assessing eGovernment System Success: A Validation of the DeLone and Meclone Model of Information Systems Success," Government Information Quarterly, Vol.25, No.4, 2008, pp.717-733. https://doi.org/10.1016/j.giq.2007.06.002
Cited by
- Research on the improvement measures on the guidance and inspection for an environmental pollutant discharging company by using the problem analysis vol.16, pp.10, 2015, https://doi.org/10.5762/KAIS.2015.16.10.6466