DOI QR코드

DOI QR Code

Application-Services, "Islands" utilizing web-picture

웹 영상을 활용한 "섬"앱 서비스에 관한 연구

  • 권오태 (예원예술대학교 문화예술대학원 방송제작) ;
  • 강효순 (예원예술대학교 문화예술대학원 방송제작)
  • Received : 2011.10.04
  • Accepted : 2011.10.25
  • Published : 2011.12.31

Abstract

The development of mobile phone is growing everyday according to the change of our age. Most of all, the birth of smart phone has gotten lots of attentions. The Smart Phone has not only nalogue functions for calling and receiving but also has many multiple-service functions satisfying the contemporary digital needs. Due to the smart phone, people could access to various and plenty information simply by touching it. It was Sep. 2011 that the number of smart phone users began to be more than 15,000,000. That number stands for the turning point of digital revolution. In Korea, both of "Omnia" from Samsung and "i-phone" from Apple came into the market near the end of 2009. That time was so called the full-scale first smart-phone war, and thinking of the time, it could be named as the explosive growth of smart phones. We can predict that the smart phone will influence the real life of human beings not only the mobile phone market. In this way, the smart phone has come deeply into our life day by day. For instance, more people can be able to get the informations of their trip for their leisure and free weekends through the smart phone. Thus, our study, began with the theme of "Korean islands trip", will start in the relationship with the Application-Services, "Islands" utilizing web-pictures.

시대의 변화에 따라 휴대폰의 발달도 크게 확산되고 있으며, 그 중에서도 전화만 받고, 거는 형식의 아날로그가 아닌 디지털 시대에 맞추어 휴대폰도 멀티서비스 기능이 부과되어, 다양하고도 많은 정보를 얻을 수 있는 스마트폰이 탄생하게 되었다. 새로운 디지털혁명 속에 스마트폰 가입자가 대중화의 기준점, 1,500만을 넘어선 것은 2011년 9월이다. 본격적인 스마트폰 대전의 1차전이라 할 수 있는 삼성전자의 '옴니아2'와 애플의 '아이폰'이 2009년 말에 출시되었던 것을 감안하면, 스마트폰은 가히 폭발적으로 성장했다고 할 만하다. 앞으로 스마트폰이 휴대폰 시장, 아니 우리들 실생활에 미치는 영향은 더욱 커질 것으로 예상한다. 이렇듯 스마트폰은 날이 갈수록 우리 생활 속에 깊숙이 자리 잡아가고 있으며, 주 5일제 근무 등에 따라 많은 사람들이 여행과 여가를 즐기기 위하여 많은 여행 정보를 찾게 된다. 따라서 본 연구는 우리나라 바다의 섬 여행이라는 테마를 갖고 이에 따른 웹 영상을 활용한 섬의 앱 서비스에 관련하여 연구를 시작하고자 한다.

Keywords

References

  1. 국내최대 IT/디지털미디어 케이벤치 www.kbench.com
  2. TTA(한국정보통신기술협회) : www.tta.or.kr
  3. Wikipedia : www.wikipedia.org
  4. Media Edge 오리콤 미디어 저널 2010년 봄호 "모바일 마케팅 시대" (삼성경제 연구소) p.11
  5. Media Edge 오리콤 미디어 저널 2010년 봄호 "모바일 마케팅 시대" (삼성경제 연구소) p.9
  6. 손대일, 위치기반SNS사업동향, 전자정보센터, 전자부품연구원,2010
  7. "앱 마케팅" 김영한, 김지인 (더난출판사) 2010년 p.31-33