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Design of the Current and Speed Controller for the IPMSM based High Speed Railway Traction System

IPMSM이 적용된 차세대 고속철도 견인시스템의 전류 및 속도 제어기 설계

  • 이두희 (중앙대학교 대학원 전자전기공학부) ;
  • 진강환 (중앙대학교 대학원 전자전기공학부) ;
  • 권순환 (중앙대학교 대학원 전자전기공학부) ;
  • 김성제 (중앙대학교 대학원 전자전기공학부) ;
  • 김윤호 (중앙대학교 전자전기공학부)
  • Received : 2010.04.02
  • Accepted : 2010.06.17
  • Published : 2010.08.31

Abstract

This paper presents the current and speed controller design procedure and their performance for the IPMSM based next generation high speed railway traction system. The next generation high speed railway system is a power distributed type and uses vector control method for a motor speed control. Since the speed and current controller gains of the vector control system directly affects to the transient characteristics and speed control capability, the systematic design of the controllers are required. In this paper the controllers are designed using the IPMSM based next generation high speed railway system parameters. Simulation programs based on Matlab/Simulink is developed. Finally the controller characteristics are analyzed by the simulation results.

본 논문에서는 차세대 고속철도에 적용하기 위한 IPMSM 견인시스템의 전류 및 속도제어기를 설계한다. 차세대 고속철도는 동력분산식 시스템으로 개발되며 고효율화를 위해 IPMSM 적용 견인전동기를 사용하였고 전동기 제어를 위해 벡터제어 기법을 사용한다. 이 때 벡터제어 루프내 제어기 이득 값은 IPMSM의 과도특성과 속도제어 능력에 영향을 미치기 때문에 알맞은 이득 설계가 요구된다. 본 논문에서는 IPMSM 적용 차세대 고속철도용 견인전동기의 제어기를 설계하여 Matlab/Simulink 기반 모의시험 프로그램을 개발하고 이를 이용한 시험 결과를 분석하였다.

Keywords

References

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