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The Emotional Expression Character study of Utilizing Advertising Media

문자를 활용한 매체광고의 감성적 표현

  • 김영국 (홍익대학교 조형대학 커뮤니케이션디자인)
  • Received : 2010.01.14
  • Accepted : 2010.03.04
  • Published : 2010.03.28

Abstract

As the speed of social change consumers' buying patterns change, with an effective and competitive means of communication is an effort to find ads world. Characters have to maximize its own image, the character font used for the situation fits perfectly expressed in the formative Calligraphy differentiated pay plan as part of Calligraphy is considered. People feel in the hand by writing letters that can not be standardized as a strong symbol and symbolism, and the appeal and beauty, dynamic motion, mystery, and can be expressed. Design disciplines across all areas of Calligraphy extensive coverage, digital coolness of the hard preparation for the soft and warm lyricism analogue availability is required to meet contemporary needs. Media ads that emphasize the use of the Calligraphy emotional representation of the contents of the ads favorable to improve cognitive function, attention, recall of positive affect and, therefore, character-driven emotional expression as an art communications capabilities with one of the media is situated in the heart of the culture.

사회변화의 속도만큼 소비자들의 구매패턴이 변화함에 따라 효과적이고 경쟁력을 지닌 커뮤니케이션 수단을 찾고자 광고계는 노력하고 있다. 글자가 갖고 있는 고유한 이미지를 극대화 하고, 그 글자가 쓰이는 상황에 꼭 맞는 글꼴을 표현해 내는 캘리그래피는 조형적 차별화 방안의 하나로 여겨지고 있다. 사람의 손으로 직접 씀으로써 규격화 된 활자에서 느낄 수 없는 강한 기호와 상징성, 그리고 호소력과 아름다움, 역동적 운동감, 신비감 등을 표출 할 수 있다. 디자인분야 전 영역에 걸친 캘리그래피의 폭넓은 적용은, 디지털의 딱딱함과 차가움에 대비되는 부드러움과 따뜻한 아날로그적 서정성을 요구하는 시대적 욕구에 부응하는 것이다. 매체광고에서 캘리그래피의 활용을 강조하는 감성적 표현이 광고내용의 인지적 기능을 높이고 호감도, 주목도, 회상도 등에 긍정적 영향을 주며, 따라서 문자위주 표현이 감성적 커뮤니케이션으로서 예술적 표현기능을 가진 하나의 미디어로 문화의 중심에 자리하고 있다.

Keywords

References

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