Culinary science and hospitality research (한국조리학회지)
- Volume 16 Issue 4
- /
- Pages.190-205
- /
- 2010
- /
- 2466-0752(pISSN)
- /
- 2466-1023(eISSN)
The Effect of Physical Environment of Family Restaurant upon Customers' Emotions, Satisfaction and Revisit Intent - Focused on the Moderating Roles of Gender and Age -
패밀리 레스토랑의 물리적인 환경이 고객의 감정, 만족도 및 재방문 의도에 미치는 영향 - 성별과 연령의 조절 효과를 중심으로 -
- Jung, Hyo-Sun (Dept. of Culinary Service Management, Kyung Hee University) ;
- Yoon, Hye-Hyun (Dept. of Culinary Service Management, Kyung Hee University)
- Received : 2010.06.06
- Accepted : 2010.08.10
- Published : 2010.09.30
Abstract
The purpose of this study is to understand the effect of physical environment of family restaurant upon customers' emotions, satisfaction and revisit intent. Based on total 438 samples obtained from the empirical research, this study reviewed the reliability and fitness of the research model using Amos program. The hypothesized relationships in the model were tested simultaneously by using a structural equation model (SEM). The proposed model provided an adequate fit to the data,
본 연구에서는 패밀리 레스토랑 고객을 대상으로 패밀리 레스토랑의 물리적 환경에 따른 고객의 감정 반응, 만족도 및 재방문 의도에 미치는 영향을 고찰하고, 성별과 연령에 따른 조절 효과를 검증하였다. 자기기입식 설문 방법으로 총 600명의 패밀리 레스토랑 고객을 대상으로 설문조사를 실시하였으며, 이중 438부를 SPSS와 Amos 프로그램을 사용하여 분석하였다. 분석 철과, 패밀리 레스토랑 고객이 지각하는 물리적인 환경은 긍정적 감정 (