Media Expression and Structure Generation under RTSP for Effective Transmission on Mobile Environment with PoC Box system

PoC BoX시스템이 적용된 모바일 환경에서 단말로의 효율적인 전송을 위한 RTSP 기반 미디어 표현 및 구조 생성 방법

  • 이성준 (단국대학교대학원 정보컴퓨터과학과 컴퓨터과학) ;
  • 김대원 (단국대학교천안캠퍼스 공학대학 컴퓨터학부 멀티미디어공학)
  • Published : 2009.08.30

Abstract

The brand new type of mobile terminal services are kept being introduced in accordance with the development of mobile communication technology. Among many kinds of mobile application services, the PoC application standard which is using instant messaging service and group calls method with the existing walkie-talkie technology has been finished as the version 1.0 after tremendously active discussion and is being continued to be confirmed as 2.0 and 2.1. The PoC Box, which is discussed for replacing the PoC client and intermediate object as a voice messaging box, is currently being introduced and the biggest issues for PoC Box technology topics include the part of saved informations' processing and effective multimedia contents' transmission in the PoC Box system. In this research, we propose that the PaC client could effectively transmit the media to the end-user by specifying the playback location or range, focusing on the contents and the methods of dynamic controlling for saved media in PoC Box. This paper deals with the way of dynamic controlling method using the RTSP which is appropriate for PoC Box and the effective method for generation, expression, processing of various multimedia contents including audio and video objects.

이동통신 기술이 발전함에 따라 새로운 단말 서비스들이 계속 생겨나고 있다. 그 중 기존 무전기 개념을 이용한 그룹통화 및 인스턴트 메시징 서비스인 PoC (Push-to-talk over Cellular)는 표준 제정이 활발하게 논의되어 1.0을 지나 2.0 및 2.1 버전이 새로이 정의되고 있다. 이 중 기존의 음성사서함과 유사하며 PoC 클라이언트를 대체하는 기술인 PoC Box가 새롭게 논의되고 있으며, PoC Box 기술 중 가장 큰 이슈는 PoC Box에 저장되는 정보의 처리와 미디어를 전송하는 부분이 다. 본 논문에서는 PoC 클라이언트 사용자가 PoC Box에 저장된 미디어를 동적 제어하는 내용과 방법에 중점을 두고 있으며 이를 통해 저장된 미디어에 사용자가 원하는 특정의 재생위치나 재생범위를 둘 수 있게 하여 효율적 전송을 할 수 있음을 제시하고자 한다. 또한 이를 구현하여 PoC Box에 적합한, RTSP를 이용한 동적 제어의 방법과 각 미디어의 생성, 표현, 그리고 처리 방법에 대한 내용을 다루고 비교, 분석해 본다.

Keywords

References

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