Manpower Demand Forecasting in Private Security Industry

민간경비 산업의 인력수요예측

  • 김상호 (대구대학교 경찰행정학과)
  • Published : 2009.06.30

Abstract

Manpower demand forecasting in private security industry can be used for both policy and information function. At a time when police agencies have fewer resources to accomplish their goals, forming partnership with private security firms should be a viable means to choose. But without precise understanding of each other, their partnership could be superficial. At the same time, an important debate is coming out whether security industry will continue to expand in numbers of employees, or level-off in the near future. Such debates are especially important for young people considering careers in private security industry. Recently, ARIMA model has been widely used as a reliable instrument in the many field of industry for demand forecasting. An ARIMA model predicts a value in a response time series as a linear combination of its own past values, past errors, and current and past values of other time series. This study conducts a short-term forecast of manpower demand in private security industry using ARIMA model. After obtaining yearly data of private security officers from 1976 to 2008, this paper are forecasting future trends and proposing some policy orientations. The result shows that ARIMA(0, 2, 1) model is the most appropriate one and forecasts a minimum of 137,387 to maximum 190,124 private security officers will be needed in 2013. The conclusions discuss some implications and predictable changes in policing and coping strategies public police and private security can take.

민간경비 산업에서의 인력수요 예측은 협력 치안이 강조되는 현실에서 치안 정책과 관련된 주요 의사결정의 기초가 된다는 정책기능과 함께 장래 사회 구성원들의 올바른 진로선택에 도움을 줄 수 있도록 하는 정보기능도 수행한다는 점에서 정확한 예측이 요구되는 분야이다. 이에 최근 산업분야의 인력수요에서 보다 신뢰성 있는 수요예측을 위해 널리 활용되고 있는 ARIMA 모형을 이용하여 민간경비 산업에서의 인력 수요를 예측해 보았다. 본 연구에서는 과거 33년 치 연도별 시계열 자료를 이용하여 향후 5년 동안의 민간경비 인력 수요를 예측하였다. ARIMA 모형 설정의 기본 절차인 모형 식별 - 모수 추정 - 모형 적합성 진단을 통해 ARIMA(0, 2, 1) 모형을 최종모형으로 선정하였다. 이에 따라 민간경비 인력 수요를 예측한 결과 향후 5년 동안 지속적인 증가 현상을 확인할 수 있으며 그 증가폭 또한 전년 대비 최소 1.3%에서 최대 3.8%까지에 이를 것으로 전망할 수 있었다. 본 연구 결과를 토대로 경찰과 관련 업체에서의 향후 바람직한 대응전략들에 대하여 검토해 보았다.

Keywords