A Study on Common Module Modeling Method of Game Software based on DirectX/C++

DirectX/C++ 기반 게임 소프트웨어의 공통 모듈 모형화 기법에 관한 연구

  • 변정원 (숭실대학교 컴퓨터학과) ;
  • 류성열 (숭실대학교 컴퓨터학과)
  • Published : 2009.04.20

Abstract

The windows games and the console games that use DirectX occupied 20% or more of world game market and that are developed by C++ Language occupied 75% or more of the market. This study proposed that commonality and variability for code of the 20 projects based on DirectX and C++ is analysed and patternized, that common modules are created, and that modules are modeled. As a result of applying a case study, it is verified that the proposed model reduces effort in game development.

DirectX를 사용하는 윈도우 게임 및 콘솔 게임은 전 세계 게임 시장의 20% 이상을 차지하고 있으며, 전 세계 시장의 75% 이상이 C++로 개발되고 있다. 본 연구는 DirectX와 C++ 기반으로 개발된 20개 프로젝트 코드의 공통성과 가변성을 분석하여 패턴화하고, 이를 공통 모듈화 하였으며, 이 모듈을 모형화 하였다. 사례 연구를 통해, 제안한 기법을 사용하여 DirectX와 C++ 기반으로 개발된 소프트웨어 코드의 생산성이 60% 이상 개선됨을 입증하였다.

Keywords

References

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