References
- 서문식 . 김상희(2002), "판매원의 감정부조화와 감정적 고갈이 고객지향성 및 고객의 서비스품질 평가에 미치는 영향", 마케팅연구, 17(4), p.47-45
- Browen, Steven P., Peterson, A.(1994), The effect of effect on sales performance and job satisfaction," Journal of marketing, 58(April), p.70-80 https://doi.org/10.2307/1252270
- 이유재(1995), "고객만족의 영향에 관한 연구", 한국소비자학회 학술발표논문, p.1-18
- 이옥희(2008), "대형할인점 의류매장의 서비스 품질, 가격과 퓸질지각 및 점포이미지가 점포애호도에 미치는 영향', 한구의류학회지, 32(10), p.1548-1558
- "할인점 이용률", (2009.4.16), 조이뉴스, 자료검색일 2009. 5. 1, 자료출처 http://www.retailnews.co.kr
- "2007년 3/4분기 소매유통업 경기전망조사", (2007). 대한상공회의소. 자료검색일 2007.7.3, 자료출처 http://www.retailnews.co.kr
- "백화점과 대형할인점 이용고객의 구매행동과 의식, 만족정도 조사", (2001) 한국소비자연맹 대구광역시지회, 자료검색일 2001.11.11, 자료출처 http://www.consumersunion.or.kr
- Rosenberg, L. J., Czepiel, J. A.(1984), "A marketing approach to customer retention", Journal of consumer marketing, 1(Spring), p.45-51 https://doi.org/10.1108/eb008094
- Browen, Steven P., Peterson, A.(1994), The effect of effect on sales performance and job satisfaction," Journal of marketing, 58(April), p.70-80 https://doi.org/10.2307/1252270
- Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., Berry, L. L.(1985), 'A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research', Journal of Marketing Research, 49, p.41-50 https://doi.org/10.2307/1251430
- Cronin, J. Joseph, Jr., Steven A. Taylor (1994), "SERVPERF versus SERVQUAL: reconciling performance-based and perceptions-minus-expectations measurement of service quality", Journal of Marketing, 58(January), p.125-131 https://doi.org/10.2307/1252256
- Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., Berry, L. L.(1985), 'A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research', Journal of Marketing Research, 49, p.41-50 https://doi.org/10.2307/1251430
- Zeithaml, V. A., (1985), 'A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research', Journal of Marketing Research, 49, p.12-18
- 김수진 . 정명선(2006), "의류제품 구매 시 지각 된 서비스품질과 상징적 점포이미지가 점포충성도에 미치는 영향-쾌락적 쇼핑성향의 조절효과를 중심으로-", 한국의류학회지, 30(1), 48-58
- 이영선 . 전지현(2001), "의류점포의 서비스품질 지각과 관련변인 연구", 한국의류학회지, 25(6), p.1057-1068
- 홍금희(2000), "의류점포 유형에 따른 서비스품질과 점포 만족도", 한국의류학회지, 24(5), p.760-771
- Chuchill, G. A. Jr., Surprenant, C.(1982), "An investigation into the determinants of customer satisfaction", Journal of Marketing research, 19(november), p.491-504 https://doi.org/10.2307/3151722
- Cronin, J. Joseph, Jr., Steven A. Taylor (1994), "SERVPERF versus SERVQUAL: reconciling performance-based and perceptions-minus-expectations measurement of service quality", Journal of Marketing, 58(January), p.125-131 https://doi.org/10.2307/1252256
- Woodside, Arch G., Lisa L. Frey, Robert Timothy Daly(1989), 'Linking service quality, customer satisfaction, and behavioral intention", Journal of Health Care Marketing, 9(December), p.5-17
- 홍주빈(1998), "서비스품질과 고객만족이 재구매의사와 구전의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구", 동국대학교 대학원 박사학위논문, p.104
- 김웅진.배일현(2008), "재래시장 소비자의 지각된 서비스 품질이 고객만족, 고객충성도, 재방 문의도에 미치는 영향", 유통정보학회지, 11(1), 151-174
- 이유재(1995), "고객만족의 영향에 관한 연구", 한국소비자학회 학술발표논문, p.1-18
- 윤종원(2008), "세무대리서비스 품질과 고객지향성이 고객만족도와 재이용의도에 미치는 영향", 세무회계연구, 23(0), p.193-205
- Richins, Marsha, L.(1983), "Negative word-to-mouth by dissatisfied consumers: a pilot study", Journal of marketing, 47(Winter), p.68-78 https://doi.org/10.2307/3203428
- Oliver, R. L., J. E. Swan(1989), "Consumer perceptions of interpersonal equity and satisfaction in transactions : A field survey approach", Journal of Marketing, 53(April), p.21-35 https://doi.org/10.2307/1251411
- Oliver, R. L.(1980), "A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions", Journal of Marketing Research, 17(September), p.46-54 https://doi.org/10.2307/3150499
- Higie, R. A., L. F. Feick,, L. L. Price(1987), "Types and Amount of Word-of -Mouth Communications About Retailers", Journal of Retailing, 63(3), p.260-278
- Kasper, Hans(1988), "On problem perception, dissatisfaction and brand loyalty", Journal of Economic Psychology, 9(September), p.387-397 https://doi.org/10.1016/0167-4870(88)90042-6
- Oliver, R. L., J. E. Swan(1989), "Consumer perceptions of interpersonal equity and satisfaction in transactions : A field survey approach", Journal of Marketing, 53(April), p.21-35 https://doi.org/10.2307/1251411
- 최지선(2003), "대형할인점 의류상품 구매자의 매장 및 상품 만족 연구", 서울대학교 대학원 석사학위논문, p.50-52
- Samli, A. C., Sirgy, M. J. C.(1985), 'A path analytic model of store loyalty involving self-concept, store image, geographic loyalty, and socioeconomic status", Journal of the Academy of Marketing Science, 13(summer), p.265-291 https://doi.org/10.1007/BF02729950
- 홍금희(2000), "의류점포 유형에 따른 서비스품질과 점포 만족도", 한국의류학회지, 24(5), p.760-771
- 최지선(2003), "대형할인점 의류상품 구매자의 매장 및 상품 만족 연구", 서울대학교 대학원 석사학위논문, p.68-70
- 홍금희(2000), "의류점포 유형에 따른 서비스품질과 점포 만족도", 한국의류학회지, 24(5), p.760-771
- 김웅진 . 배일현(2008), "재래시장 소비자의 지각된 서비스 품질이 고객만족, 고객충성도, 재방 문의도에 미치는 영향", 유통정보학회지, 11(1), 151-174
- Oliver, Richard L.,(1980), "A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions", Journal of Marketing Research, 17(September), p.46-54 https://doi.org/10.2307/3150499
- Higie, R. A., L. F. Feick,, L. L. Price(1987), "Types and Amount of Word-of -Mouth Communications About Retailers", Journal of Retailing, 63(3), p.260-278
- Oliver, R. L., J. E. Swan(1989), "Consumer perceptions of interpersonal equity and satisfaction in transactions : A field survey approach", Journal of Marketing, 53(April), p.21-35 https://doi.org/10.2307/1251411
- 최지선(2003), "대형할인점 의류상품 구매자의 매장 및 상품 만족 연구", 서울대학교 대학원 석사학위논문, p.68-70
- 김웅진, . 배일현(2008), "재래시장 소비자의 지각된 서비스 품질이 고객만족, 고객충성도, 재방 문의도에 미치는 영향", 유통정보학회지, 11(1), 151-174
- Bolton, Ruth N.(1998), "A dynamic Model of the duration of the customer's relationship with a continuous service provider :the role of satisfaction", Marketing Science, 17(1), p.45-65 https://doi.org/10.1287/mksc.17.1.45
- Spreng, R. A., Harrell, G. D., Mackoy R. D.(1995), "Service recovery : impact on satisfaction and intentions", Journal of Services Marketing, 9(1), p.15-23 https://doi.org/10.1108/08876049510079853
- 송소진 . 황진숙(2007), "온라인 패션 구전에 따른 패션제품 관여와 인터넷 구매행동", 한국의류학회, 31(3), p.410-419 https://doi.org/10.5850/JKSCT.2007.31.3.410
- 박철 . 이태민(2006), "온라인 구전효과에 영향을 미치는 요인에 관한 비교문화적 실증연구", 경영학연구 35(6), p.1617-1647
- 윤종원(2008), "세무대리서비스 품질과 고객지향성이 고객만족도와 재이용의도에 미치는 영향", 세무회계연구, 23(0), p.193-205
- Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., Berry, L. L.(1985), 'A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research', Journal of Marketing Research, 49, p.41-50 https://doi.org/10.2307/1251430