Abstract
In general, a 3D computer graphic model is being used to generate a digital hologram as theinput information because the 3D information of an object can be extracted from a 3D model, easily. The 3D information of a real scene can be extracted by using a depth camera. The 3D information, point cloud, corresponding to real scene is extracted from a taken image pair, a gray texture and a depth map, by a depth camera. The extracted point cloud is used to generate a digital hologram as input information. The digital hologram is generated by using the coherent holographic stereogram, which is a fast digital hologram generation algorithm based on segmentation. The generated digital hologram using the taken image pair by a depth camera is reconstructed by the Fresnel approximation. By this method, the digital hologram corresponding to a real scene or a real object could be generated by using the fast digital hologram generation algorithm. Furthermore, experimental results are satisfactory.
컴퓨터 그래픽 모델로부터 3차원 정보를 쉽게 추출할 수 있기 때문에, 일반적으로 3차원 컴퓨터 그래픽 모델이 디지털 홀로그래피에 사용되고 있다. 본 논문에서는 depth 카메라를 이용하여 실사로부터 3차원 정보 추출하였고 이를 이용하여 디지털 홀로그램을 생성하였다. Depth 카메라에서 획득된 2차원 실사 영상 및 실물에 대한 깊이 영상은 디지털 홀로그램 생성을 위한 3차원 정보(point cloud) 추출에 사용되었다. 추출된 3차원 정보는 고속 디지털 홀로그램 생성 알고리즘인 코히어런트 홀로그래픽 스테레오그램 방식을 사용하여 홀로그램을 생성하였고, 생성된 디지털 홀로그램은 프라넬(Fresnel) 기반 복원 알고리즘에 의해 복원하였다. 본 방법에 의해 실사에 대한 고속 디지털 홀로그램 생성이 가능함을 제시하였으며, 생성된 디지털 홀로그램으로부터 프라넬 홀로그램의 복원 영상과 같이 선명한 복원 영상을 얻을 수 있었다.