Automatic Generation Technique of Touch-Screen Interface for Mobile Game Contents

모바일 게임 콘텐츠의 터치스크린 인터페이스 자동 생성 기법

  • Published : 2009.11.15

Abstract

As touch-screen mobile phones pour into the market, demands for reusing existing mobile game contents by adding a touch-screen interface are increasing. But, the contents which are developed in existing does not have touch-screen interface and in order not to be automatic is difficult with touch- screen contents to convert. From the present paper uses keyboard interface information about the mobile game contents which does not have touch-screen interface and creates touch-screen interface with automatic the method which proposes. This method analyzes the type of key events which are used from the contents the screen keyboard layout of optimum and construct. And, key event where is confronted with automatic occurs about touch screen event and creates the screen interface which executes the keyboard event handler. In the end, experiment leads and the screen interface which has become optimum anger to the contents creating, confirms.

최근 터치스크린을 탑재한 휴대폰의 출시가 늘어나면서 기존의 모바일 게임 콘텐츠를 터치스크린 콘텐츠로 변환하여 재사용하고자 하는 요구가 증가하고 있다. 하지만, 기존에 개발된 콘텐츠는 터치스크린 인터페이스를 갖고 있지 않기 때문에 터치스크린 콘텐츠로 자동 변환하는 것은 매우 어려운 문제이다. 본 논문에서는 터치스크린 인터페이스가 없는 모바일 게임 콘텐츠에 대하여 키보드 인터페이스 정보를 이용하여 자동으로 터치스크린 인터페이스를 생성하는 방법을 제안한다. 이 방법은 콘텐츠에서 사용되는 키 이벤트의 종류를 분석하여 최적의 스크린 키보드 레이아웃을 구성하고, 터치스크린 이벤트에 대해 자동으로 대응되는 키 이벤트를 발생시켜 키보드 이벤트 핸들러가 실행되는 터치 스크린 인터페이스를 생성한다. 끝으로, 실험을 통해 콘텐츠에 최적화된 터치스크린 인터페이스가 생성됨을 확인한다.

Keywords

References

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