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Development of the Poker Game Achievement Engine for Artificial Intelligence

인공지능 포커게임수행엔진 개발

  • 박종범 (한양여자대학교 인터넷정보과)
  • Published : 2009.11.30

Abstract

This thesis proposed the poker game achievement engine that makes it possible to execute a game against a gamer and embodied an engine clone that can perform a game on behalf of a gamer by cloning a gamer's game capability, disposition and habits by using the proposed engine. It could be a factor in making a game more intriguing if there would be a game achievement engine that is equipped with the game capability and disposition similar to a gamer. In addition, if a gamer's achievement robot were to be created by a gamer's game achievement capability, disposition for a game and habits, etc. through such a game achievement engine, it could be possible to use it for several sorts of game in a variety of forms.

본 논문에서는 게이머를 상대로 게임을 수행할 수 있는 포커게임수행엔진을 제안하였고, 제안한 엔진을 이용해 게이머의 게임능력, 성향, 습관을 복제해 게이머를 대신해 게임을 수행할 수 있는 복제엔진을 구현하였다. 게이머와 비슷한 게임능력과 성향을 갖고 있는 게임수행엔진이 있다면 게임을 더욱 흥미롭게 만드는 요인이 될 수 있다. 개발된 게임수행엔진을 통해 게이머의 게임수행능력, 게임성향, 습관 등의 게임행위를 복제해 게이머의 수행로봇을 만들면 여러 종류 게임에 다양한 형태로 응용할 수 있을 것이다.

Keywords

References

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