References
- 권창희, "국제전시회 서비스 속성이 주최자의 중요도 지각과 참가업체, 참관객 만족도에 미치는 영향", 세종대학교 대학원 박사학위논문, 2003.
- 김홍범, 권창희, 원혜영, "국제전시회 서비스 속성이 참가업체 만족도에 미치는 영향", 관광학연구, 제29권, pp.33-51, 2005.
- 노용호 , 김화경, "지각된 가치와 태도에 의한 산업전시박람회참관자의 행동의도", 관광학연구, 제30권, 제6호, pp.361-379, 2006.
- 대한무역투자진흥공사(KOTRA), 세계의 주요 전시장, 1999.
- 대한무역투자진흥공사(KOTRA), 세계 주요국의전시산업 육성전략, 2002.
- 박진우, "이동통신시장의 전환과정에 대한 정성적 접근: 친전환비용을 중심으로, 정보통신정책연구", 제9권, 제1호, pp.55-93, 2002.
- 배종길, 김종원, "패션관련전시회 참가업체의 참가형태분석", 한국의류산업학회지, 제6권, 제1호, pp.71-77, 2004.
- 윤세목, 노영호, "산업전시박람회 방문자의 방문동기가 만족도, 재방문의도, 행동의도에 미치는 영향", 관광.레저연구, 제17권, 제1호, pp.43-61, 2005.
- 이만득, "관광교역전의 마케팅 전략에 관한 연구", 동국대학교 대학원 박사학위 논문, 1995.
- 이희찬, 한진영, "전시관련 서비스품질의 중요도 -실행동 불일치가 전시관람행동에 미치는 영향",한국관광학회, 제29권, 제3호, pp,165-184, 2005.
- 정미혜, "전시회 서비스 품질의 결정요인과 참관객의 학습성과가 행동의도에 미치는영향", 관광학연구, 제29권, 제5호,, pp.173-193, 2005.
- 주현식, 김화경, "전시회 참가자의 참가동기와 성과에 관한 연구", 한국컨벤션학회, 제15권, 제1호, pp.19-33, 2005.
- 최정자, 이선화, 김금림, "참가업체 관점에서 본참가목적, 결정요인 및 주최자의 전시서비스에 대한 중요도와 만족도 연구", 제21권, 제1호, pp.251-264, 2006.
- 차민영, "전시회 서비스품질 평가요인과 고객만족에 관한 연구 -참관객을 중심으로", 경희대학교 관광대학원 석사학위 논문, 2002.
- 하남숙, "교역전시장 시설의 효과적인 운용방안에 관한 연구", 세종대학교 대학원 석사학위논문,2001.
- 한국관광공사, www.visit,or.kr, 2005
- A. Gava and A. Goldman, "Duality in Consumer Post-Purchase Attitude," Journal of Economic Psychology. No.12, pp.141-164, 1991(3).
- A. J. Faria and J. R. Dickinson, "What Kinds of Gopalakrishna, S. and J. D. Williams, "Planning and Performance Assessment of Industrial Trade Shows: An Exploratory Study," International Journal of Research in Marketing, No.9, pp.207-224, 1992.
- CEIR, The Power of Exhibition II: What Successful Exhibitors Do to Get Results, Summary Results, Bethesda MD, 1996.
- Chonko, B. Lawrence, F. T. John, and M. Joyce, "Behind the Booth," Marketing Management Vol.3, No.1, pp.40-43, 1994.
- D. C. Bello and H. Barksdale, "Exporting a Industrial Trade Shows," Industrial Marketing Management, Vol.15, No.3, pp.197-206, 1986. https://doi.org/10.1016/0019-8501(86)90029-5
- D. C. Bello and Ritu Lohtia, "Improving Trade Show Effectiveness by Analyzing Attendees," Industrial Marketing Management, Vol.22, No.1, pp.311-318, 1993. https://doi.org/10.1016/0019-8501(93)90027-5
- D. Stokes and W. Lomax, Control of Word of Mouth Marketing the Case of Enterpreneurial Hotelier, Journal of Smell Business and Enterprise Development, Vol.9, No.4, pp.349-357, 2002. https://doi.org/10.1108/14626000210450531
- E. W. Anderson, F. Clases, and R. L. Donald, "Customer Satisfaction, Market Share and Profitability: findings From Sweeden," Journal of Marketing, Vol.58, pp.53-66, 1994(7).
- J. Bellizi and D. Lipps, "Managerial Guidelines for Trade Show Effectiveness," Industrial Marketing Management, Vol.13, No.1, pp.49-52. 1984. https://doi.org/10.1016/0019-8501(84)90008-7
- F. John, Jr. Tanner, B. C. Lawrence, and V. P. Thomas, "A Learning Model of Trade show Attendance," Journal of Convention & Exhibition Management, Vol.3, No.3, pp.3-26, 2001. https://doi.org/10.1300/J143v03n03_02
- M. B. John and J. A. Ronald, "Trade Shows: An Effective Promotional Tool for the Smalll Industrial Business", Journal of Small Business Management, October, pp. 31-36, 1988.
- K. Hansen, "The Dual Motives of Participants at International Trade Shows," International Marketing Review, Vol.13, No.2, pp.39-53, 1996, https://doi.org/10.1108/02651339610115764
- L. Hitchcock, "Trade Shows Can Be Global Gateway," Business Marketing No.19, pp.19-20, 1995(3).
- M. D. Johnson, and F. Claes, "A Framework for Comparing Customer Satisfaction Across Individuals and Product Categories," Journal of Economic Psychology, Vol.12, No.2, pp.267-286. 1991. https://doi.org/10.1016/0167-4870(91)90016-M
- K. Philip, Principles of Marketing, 9th ed. Prentice Hall., 2001.
- R. Bolton and J. Drew, A Multistage model of Customers' Assessments of Services Quality and Value, Journal of Consumer Research, Vol.17, pp.375-384, 1991(3). https://doi.org/10.1086/208564
- R. L. Oliver, Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer, New York: McGraw-Hill Companies, Inc. p.13, 1993,
- Robbe and M. S. Deberah, Exposition and Trade Shows, John, Wiley & Sons Inc. pp.35-38, 2000.
- S. G. L. Gopalakrishna, J. D. Williams Lilien, and I. K. Sequeira, "Do Trade Show Pay Off," Journal of Marketing, No.59, pp.75-83, 1995(7),
- L. M. Sandra, The Art Of The Show, LAEM Foundation, Dallas, Texas, 2002.
- Trade Show Bureau, "Analysis of Trade Show and Conference Attendees Regarding Their Opinions of Why (or Why not) They Attend Various Trade Shows and Conferences," Research Report, Audience Characteristics #1100, Trade Show Bureau, East Orleans, MA. 1989(11).
- B. William, K. Ajay, S. Richard, and A. Z. Valarie, "A Dynamic Process Model of Service Quality: From Expectations to Behavioral Intentions," Journal of Marketing Research, Vol.XX, pp.7-27, 1993(2).
Cited by
- Skin Color Based Hand and Finger Detection for Gesture Recognition in CCTV Surveillance vol.11, pp.10, 2011, https://doi.org/10.5392/JKCA.2011.11.10.001