Abstract
Many internet companies are holding marketing activity through customer relationship management to satisfy complicated and diversified consumer demands. Use of customer lifetime value as a marketing metric tends to place greater emphasis on customer service and long-term customer satisfaction, rather than on maximizing short term sales. And so many internet companies have been interested in customer lifetime value, which is a primary key for discovery customer values to promote the competitive power in their business fields. In this paper, we apply a life table technique to lifetime analysis of internet site customers by membership pattern and provide the opportunity using revised life tables in several kinds of internet companies.
점차 복잡화되고, 다양화되고 있는 고객들의 수요를 만족시키기 위해 많은 인터넷 회사에서는 고객관계관리를 통하여 마케팅 활동을 벌이고 있다. 단기간 판매실적을 극대화하기 보다는 고객서비스와 장기간의 고객만족도를 더 많이 강화하기 위해서는 마케팅 계량지표로서 고객생애가치를 활용하는 것이 바람직하다. 이러한 고객생애가치는 인터넷 비즈니스 분야에서 경쟁적인 힘을 증진시킬 수 있는 고객가치를 발견할 수 있는 핵심이며, 많은 인터넷 기업들이 고객생애가치에 관심을 가지고 있다. 본 논문에서는 회원 유형별로 인터넷 사이트의 회원 수명을 분석하기 위해 생명표 기법을 활용함으로써 여러 형태의 인터넷 회사에 다양한 생명표를 이용할 수 있는 기회를 마련하고자 한다.