Culinary science and hospitality research (한국조리학회지)
- Volume 15 Issue 3
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- Pages.166-178
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- 2009
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- 2466-0752(pISSN)
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- 2466-1023(eISSN)
A Study on the Effects of Corporate Association in Family Restaurants upon Customer's Company Evaluation - Focused on the Medicating Roles of Service Valuation -
패밀리 레스토랑에 대한 고객의 기업 연상이 기업평가에 미치는 영향연구 - 서비스 평가의 매개역할을 중심으로 -
- Jung, Hyo-Sun (Dept. of Culinary Science and Arts, KyungHee University) ;
- Yoon, Hye-Hyun (Dept. of Culinary Science and Arts, KyungHee University)
- Published : 2009.09.30
Abstract
The purpose of this study was to understand the influence of corporate association in family restaurants upon the customer's service valuation and company evaluation and to empirically analyze whether the service valuation plays a mediating role between the corporate association and the company evaluation. Self-administered questionnaires were completed by 301 customers and the data were analysed by frequency, factor analysis, reliability analysis, correlation analysis and multiple regression analysis. The primary results are as follows. Multiple regression analysis, to verify the hypothesis, showed that corporate association(corporate competence association
본 연구에서는 패밀리 레스토랑 고객의 기업 연상이 서비스 평가 및 기업 평가에 미치는 영향을 파악하고, 이러한 인과관계에 있어서 서비스 평가가의 매개역할을 고찰하고자 하였다. 자기기 입식 설문 방법으로 총 600명의 패밀리 레스토랑 고객을 대상으로 설문 조사를 실시하였으며, 이중 301부를 SPSS 통계프로그램을 이용하여 빈도 분석, 요인분석, 신뢰도분석, 상관분석, 다중회귀분석으로 분석하였다. 분석 결과, 패밀리 레스토랑의 기업 연상 중 능력 연상(