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An Empirical Study on Service Quality and User Satisfaction of Business Consulting

경영컨설팅 서비스품질과 고객만족에 관한 실증적 연구

  • Published : 2008.06.30

Abstract

This study through theoretical investigation connected with business consulting quality of service and pre-study, actual proof was analyzed on the basis of research hypothesis about domestic consulting's element of qualify of service. Analyzed interrelation degree because do result that is customer satisfaction measurement classifying roughly quality of service and expense quality in actual proof analysis by a representation measurement tool. By first if summarize this study finding, was construed by thing which relativity is very high mutually relation about service quality and satisfaction of customer satisfaction. Therefore, was assumed by leading recognition that is very positive in service quality and customer relation. Secondly, expense quality of service and recycling of customer satisfaction measurement inside synonymy confirm. Hereafter, We can had assumption information consulting and business consulting from medium and small enterprises to very important competition factor.

본 연구는 경영컨설팅 서비스 품질에 관련된 이론적 고찰 및 선행연구를 통하여, 국내 컨설팅의 서비스 품질의 구성요인에 관한 연구가설을 토대로 실증분석 되었다. 실증분석에서는 서비스품질을 결과품질과 비용품질로 대별하여 고객만족도인 성과를 대리측정도구로 하여 영향관계정도를 분석하였다. 본 연구결과를 요약하면 첫째로, 서비스품질의 결과품질과 고객만족도의 고객성과 간에는 상호 관련성이 매우 높은 것으로 분석되었다. 따라서 서비스결과 품질은 고객이 지각하는 정보화에 매우 긍정적인 요인으로 추정되었다. 둘째로, 서비스품질의 비용품질과 고객만족도의 재이용도 측면에서도 유의성이 확인 되었다. 따라서 향후 정보화 컨설팅 및 경영컨설팅은 중소기업에서 매우 주요한 경쟁요인으로 추정할 수 있었다.

Keywords

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