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Efficient RFID Anti-collision Scheme Using Class Identification Algorithm

차등식별 알고리즘을 이용한 효율적인 RFID 충돌 방지 기법

  • 김성진 (성남산업경제연구센터) ;
  • 박석천 (경원대학교 소프트웨어학부)
  • Published : 2008.06.30

Abstract

RFID technology has been gradually expanding its application. One of the important performance issues in RFID systems is to resolve the collision among multi-tags identification on restricted area. We consider a new anti-collision scheme based on Class Identification algorithm using Depth-First scheme. We evaluate how much performance can be improved by Class identification algorithm in the cases of Query-tree more then 17% identification rate and 150% performance.

RFID의 태그의 적용 범위는 첨차 그 영역을 확대되고 있으며, 동종 및 이종 태그들이 제한된 공간에서 리더에 동시에 식별되는 과정에서 충돌이 발생할 수 있다. 따라서, 하나의 RFID 리더 영역 내에 다수의 태그 상호간에 충돌이 없이 인식하는 다중태그식별 기술은 매우 중요한 기술로 RFID 시스템의 성능과 안정성을 결정하는 핵심 기술이다. 본 논문에서는 차등식별법을 이용한 Depth-First 충돌방지 기법을 제안한다. 시뮬레이션을 통해 검증결과 기존 쿼리트리 알고리즘에 비해 17%의 식별단계 개선과 150%의 성능 개선을 확인할 수 있었다.

Keywords

References

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