The Method of Extended Extreme Programming for Content Software Development Environment

콘텐츠 소프트웨어 개발 환경을 위해 확장된 익스트림 프로그래밍 방법

  • Published : 2008.12.30

Abstract

When performing a software development project, the most important thing is building a result with planned quality within development period. Particularly, if the project is delayed or has no good quality in the case of the content software development project which is sensitive to the release time and quality, it is immediately connected to the failure of the whole project. Extreme programming is a methodology that divides the development cycle into smaller units for reducing the risk factor of the project in which the development period is important. In this paper, we suggest the expanded extreme programming which can consider the development period and quality at the same time for content software development environment. The suggested methods are documentation mechanism that is upcoming during the development project and multiple role model which is extended from pair programming method.

소프트웨어 개발 프로젝트를 수행할 때 가장 중요한 것은 개발 기간 내에 계획된 품질의 결과물을 얻는 것이다. 특히 배포 시기와 품질에 민감한 콘텐츠 소프트웨어 개발의 경우 프로젝트가 연기되거나 원하지 않는 품질의 결과물이 나오게 되면 바로 전체 프로젝트의 실패로 연결된다. 익스트림 프로그래밍 기법은 개발 기간이 중요한 프로젝트의 위험 요소를 줄이기 위해 보다 작은 단위로 개발 주기를 나누는 방법이다. 본 논문에서는 콘텐츠 소프트웨어 개발 환경을 위해 개발 기간과 품질이라는 두 가지 주요 요소를 동시에 고려할 수 있는 확장된 익스트림 프로그래밍 방법을 제안한다. 제안하는 기법은 개발 프로젝트 진행 중에 제안되는 잉여 아이디어의 문서화 장치와 페어 프로그래밍 기법을 확장하여 다중 역할 모델을 적용하는 방안이다.

Keywords