Journal of Advanced Navigation Technology (한국항행학회논문지)
- Volume 12 Issue 6
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- Pages.583-590
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- 2008
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- 1226-9026(pISSN)
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- 2288-842X(eISSN)
U-AD using Mobile RFID
모바일 RFID를 이용한 U-AD
- Lee, Hye-Rim (School of Internet Media Eng., Korea university of Technology and Education) ;
- Han, Sang-Hwan (School of Internet Media Eng., Korea university of Technology and Education) ;
- Lee, Jong-Seo (School of Internet Media Eng., Korea university of Technology and Education) ;
- Lee, Chan-Mi (School of Internet Media Eng., Korea university of Technology and Education) ;
- Moon, Il-Young (School of Internet Media Eng., Korea university of Technology and Education)
- 이혜림 (한국기술교육대학교 인터넷미디어공학부) ;
- 한상환 (한국기술교육대학교 인터넷미디어공학부) ;
- 이종서 (한국기술교육대학교 인터넷미디어공학부) ;
- 이찬미 (한국기술교육대학교 인터넷미디어공학부) ;
- 문일영 (한국기술교육대학교 인터넷미디어공학부)
- Received : 2008.10.22
- Accepted : 2008.12.30
- Published : 2008.12.31
Abstract
U-AD using Mobile RFID is service of new concept. It will be able to provide a service to the user by reading Tag information which is attach in the CDs, the books and medical supply etc. with cellular phone equipped with RFID device which is available for reading RFID tags. Applies like this service and when reacting Tag with RFID Readers of the cellular phone, the advertisement contents which is not the possibility of seeing fragmentarily in the outside develops the service which is the possibility with the cellular phone of seeing at real-time with aim. U-AD using Mobile RAD detail shows product information by cell phone, user exactly knows desire product and looks forward purchasing efficiently. Also advertiser benefit from U-AD using Mobile RFID since advertises effects of product sufficiently are increased. And then it expands demand on product.
모발일 RFID를 이용한 U-AD(Advertisement)는 RFID태그를 읽을 수 있는 리더기를 휴대전화에 장착하여 음반, 도서, 의약품 등에 부착된 Tag의 정보를 휴대전화로 읽어 사용자에게 서비스를 제공할 수 있는 신 개념의 서비스이다. 본 연구에서는 이러한 서비스를 활용하여 휴대폰의 RFID리더기로 Tag를 읽었을 때 단편적으로 밖에 볼 수 없는 광고 내용을 휴대폰으로 실시간으로 볼 수 있는 서비스 시스템을 개발하였다. 모바일 RFID를 이용한 U-AD는 소비자의 휴대폰을 이용하여 해당 상품의 정보를 구체적으로 보여줌으로써 원하는 물건인지 정확하게 알 수 있고 효율적인 구매를 유도할 수 있다. 또한 광고주 측면에서 보면 상품의 광고효과를 극대화하여 더 많은 수요를 창출하게 된다.