Concurrency Control for Mobile Transactions consisted mainly of Update Operations in Broadcast Environments

방송 환경에서 갱신위주의 이동 트랜잭션을 위한 동시성 제어 방법

  • Received : 2008.08.07
  • Accepted : 2008.08.30
  • Published : 2008.08.31

Abstract

Broadcast is a efficient interactive method between a server and mobile clients via wireless channel and broadcast environments are incarnating as various applications. Most studies have been proposed in broadcast environments deal with read-only mobile transactions, many applications are emerging recently that need to manage the update transactions at mobile clients. So we propose a concurrency control for mobile transactions consisted mainly of update operations in broadcast environments. As an optimistic approach is applied for scheduling update transactions, repetitive aborts of update transactions are occur due to conflict between transactions. To solve this problem update transactions must have been executed with distributed manner, but unnecessary aborts are occur as well because of continuous restart. Thus, in this paper we propose a method that transactions are executed distributed manner and can avoid unnecessary aborts of update transactions. Proposed method has no unnecessary uplink and can save resources of mobile client.

방송은 서버와 이동 클라이언트가 무선 채널을 사용하여 효율적으로 상호작용하는 방법이며, 방송 환경은 다양한 응용들로 구체화되고 있다. 방송 환경에서 제안된 대부분의 연구들은 판독 전용 이동 트랜잭션을 주로 다루고 있으나 최근에는 이동 클라이언트에서도 갱신 트랜잭션을 수행하는 응용들이 나타나고 있다. 따라서 이 논문에서는 방송 환경에서 갱신 연산 위주로 구성된 이동 트랜잭션을 위한 동시성 제어 방법을 제안하고자 한다. 낙관적 방법으로 갱신 트랜잭션을 수행하게 되면 충돌로 인해 반복 철회되는 문제가 발생한다. 이 문제를 해결하기 위해서는 충돌 관계에 있는 트랜잭션을 분산 수행해야 하는데, 기존의 연구에서는 불필요한 철회가 발생하였다. 이에 이 논문에서는 트랜잭션을 분산 수행시키되, 초기에 발생하는 불필요한 철회를 방지할 수 있는 방법을 제안하고자 한다. 제안하는 방법은 불필요한 업링크의 사용이 없고, 이동 클라이언트의 자원을 절약할 수 있다.

Keywords