초록
재래시장은 경영환경의 변화에 따라 많은 어려움을 겪고 있다. 그동안 위기에 처한 재래시장을 활성화시키기 위한 다양한 연구들이 진행되었다. 이에 따라 정부는 막대한 예산을 지원하여 재래시장의 현대화에 노력하였다. 그러나 외형적으로는 재래시장이 변화했으나 실제에 있어서는 아직 성과는 미미하다. 이러한 문제의식을 바탕으로 실시 한 본 연구에서는 현재의 재래시장과 바람직한 재래시장에 대한 인식의 차이가 있음을 발견하였다. 이러한 인식차이를 바탕으로 재래시장 명소화의 방향 및 전략을 제시하였다.
Depending on the changing business environment in the traditional markets are experiencing a lot of difficulties. In order to enable traditional markets has been to the brink of a variety of studies in progress. Accordingly, the government has a budget to support the massive effort to modernize its traditional markets. However, traditional market is changing, but the bottom line is the actual appearance of solving performance was still little. Based on these issues, awareness of the current research conducted in this desirable market and the traditional market for the traditional differences in the recognition of the discovery. Recognition of these differences based on the traditional attractions market direction and composition of the present strategy.