The Implementation and Performance Evaluation of a Multi-OS Platform Software Streaming Services

다중 운영체제 플랫폼 소프트웨어 스트리밍 서비스의 구현과 성능평가

  • 오창훈 (대구가톨릭대학교 대학원 컴퓨터정보통신공학과) ;
  • 송동호 (소프트온넷(주)) ;
  • 전용희 (대구가톨릭대학교 컴퓨터정보통신공학부)
  • Published : 2008.01.31

Abstract

Network streaming technology is a service method which can support several application software via streaming in networks. Although multimedia streaming technology has been developed and widely used, research on the software streaming technology is not yet being progressed actively. In this paper, we design and implement a software streaming technology based on Java language with enhanced performance, compare the existing related systems with it and analyze several characteristics, and perform the performance evaluation. The implemented system has a platform to be used in multiple operating systems in addition to Windows system. It can also be used without installing a software at the client's computer, and has a novel feature that the user's convenience is maximized.

네트워크 스트리밍 기술은 네트워크에서 스트리밍을 통하여 여러 가지의 애플리케이션 소프트웨어를 지원할 수 있는 서비스 방법이다. 멀티미디어 스트리밍 기술이 개발되어 광범위하게 사용되고 있지만, 소프트웨어 스트리밍 기술에 대한 연구는 활발하게 진행되지 않고 있다. 본 논문에서는, 개선된 성능을 가진 자바 언어 기반 소프트웨어 스트리밍 기술을 설계 및 구현하고, 기존 관련 시스템과 비교하고 여러 가지의 특성을 분석하고 성능 평가를 수행한다. 구현된 시스템은 윈도우 체제 이외에 다중 운영체제에서 사용될 플랫폼을 가지고 있다. 또한 클라이언트의 컴퓨터에 소프트웨어를 설치하지 않고 사용할 수 있으며, 사용자의 편리성이 극대화되는 이상적인 특징이 있다.

Keywords

References

  1. 백국실, 원유진, 심보옥, "Java 기반 MPEG-4 스트리밍 클라이언트 개발" 한국정보과학회 가을 학술발표 논문집(1), Vol. 28. N0. 2, pp.447, 2001
  2. http://softonnet.com/korean//download/Whitepaper%20v0%209.pdf
  3. Rebert Cohen and Radha, "Sreaming file-Grained Scalable Video over packet-Based Networks," Global Telecommunications Conference. 2000. GLOBECOM', IEEE. Vol.1. pp.288-292, 2000
  4. H. Tan, D.L. Eager, and M.K. Vernon, "Delimiting the Range of Effectiveness of Scalable On-Demand Streaming," Proc. Performance, Rome, Italy, Sept. 2002
  5. T.P. Nguyen and A. Zakhor, "Distributed Video Streaming Over Internet," Multimedia Computing and Networking, Jan. 2002
  6. Anirban Mahanti, "On-Demand Media Streaming on the Internet Trends and Issues", Department of Computer Science, University of Saskatchewan. Canada, Comprehensive Examination Paper, Dec 14, 2001
  7. A, Dan, B. Levine, B. Lyles, H. Kassan, and D. Balsiefien, "Deployment Issues for the IP Multicast Service and Architecture", IEEE Network, 14(1)10-20, Jan/Feb. 2000
  8. J.M. Almedia, D.L. Eager, and M.K. Vernon. "A Hybrid Caching Strategy for Streaming Media Files," In Proc. MMCN '01, San Jose, CA, Jan. 2001
  9. D.L. Eager, M.K. Vernon, and J. Zahorjan, "Minimum Bandwidth Requirements for On-Demand Data Delivery," IEEE Trans. on Knowledge and Engineering, Vol. 13, No. 5, Sep./Oct. 2001
  10. D.L. Eager, M.K. Vernon, and J. Zahorjan, "Bandwidth Skimming: A Technique for Cost-Effective Video-0n-demand," Proc MMCN '00, San Jose, CA, Jan. 2000
  11. D.L Eager, M.C. Ferris, and M. K. Vernon. "Optimized Regional Caching for On-Demand Data Delivery," In Proc. MMCN '99', San Jose. CA, Jan. 1999
  12. D.L.Eager, M.K,Vernon, and J, Zahorjan. "Optimal and Efficient Merging Schedules for Video-on-demand Servers." in Proc. ACM Multimedia '99' Orlando. FL. Nov. 1999
  13. R. Rejaie, M. Handley. H. Yu, and D. Estin. "Proxy Caching Mechanism for Multimedia Playback Streaming in the Internet." In Proc. IEEE Infocom '99 New York, NY. Mar. 1999
  14. 심정민, 김원영, 최완, "네트워크 고장감내 소프트웨어 스트리밍 기술의 설계 및 구현", 한국콘텐츠학회논문지 제 6 권 제 10호, pp.126-133, 2006년 10월
  15. http://appstream.com
  16. http://www.softricity.com
  17. http://www.streamtheory.com