객체지향 소프트웨어 공학 기법을 이용한 리듬 게임의 개발

Development of Rhythm Game based on Object-Oriented Software Engineering

  • 오영석 (홍익대학교 컴퓨터정보통신공학과) ;
  • 임준석 (홍익대학교 컴퓨터정보통신공학과) ;
  • 황성운 (홍익대학교 컴퓨터정보통신공학과)
  • 투고 : 2008.07.15
  • 발행 : 2008.08.31

초록

최근에 컴퓨터 기술이 음악, 게임 등과 같은 우리 일상 생활에 활발히 적용되고 있다. 대표적인 예가 리듬 게임이라고 할 수 있다. 본 논문에서는 PC 및 북 인터페이스를 갖춘 사용하기 쉬운 리듬 게임을 객체지향 소프트웨어 기법을 적용하여 개발한다.

Recently computer technologies have been actively applied in our daily life such as music and game, etc. One representative example is rhythm game. In the paper, we develop a new rhythm game using PC with two drums attached based on object-oriented software engineering.

키워드