Development of Rhythm Game based on Object-Oriented Software Engineering

객체지향 소프트웨어 공학 기법을 이용한 리듬 게임의 개발

  • 오영석 (홍익대학교 컴퓨터정보통신공학과) ;
  • 임준석 (홍익대학교 컴퓨터정보통신공학과) ;
  • 황성운 (홍익대학교 컴퓨터정보통신공학과)
  • Received : 2008.07.15
  • Published : 2008.08.31

Abstract

Recently computer technologies have been actively applied in our daily life such as music and game, etc. One representative example is rhythm game. In the paper, we develop a new rhythm game using PC with two drums attached based on object-oriented software engineering.

최근에 컴퓨터 기술이 음악, 게임 등과 같은 우리 일상 생활에 활발히 적용되고 있다. 대표적인 예가 리듬 게임이라고 할 수 있다. 본 논문에서는 PC 및 북 인터페이스를 갖춘 사용하기 쉬운 리듬 게임을 객체지향 소프트웨어 기법을 적용하여 개발한다.

Keywords