Service Strategy of Video in UCC(User-Created Contents)

UCC(User Created Contents) 동영상 서비스 전략 - UCC 비즈니스 수익 모델을 중심으로 -

  • 전아름 (서울여자대학교 미디어학부) ;
  • 최학현 (서울여자대학교 미디어학부)
  • Published : 2008.12.31

Abstract

Recently, there're lots of interest in UCC, user-created contents, in the Internet market. the sites providing only the UCC service are beginning to appear. I am going to find out their strengths and weaknesses and the future directions. I started this study by discussing the direction of the UCC business. Now we see that the video UCC contents in the portal sites are growing gradually.

최근 UCC 동영상 분야는 인터넷 업계의 블루오션이다. 아직까진 발전단계에 있지만 각 동영상 포털 사이트들의 경쟁은 나날이 치열해져가고 있고 UCC 동영상 분야는 무궁한 발전 가능성을 지니고 있다. UCC 동영상 발전의 앞 날은 밝다. 앞으로 UCC 동영상을 확실히 서비스하는 동영상 포털이 인기 사이트가 될 것이며 그렇기 때문에 UCC 비즈니스의 수익 모델도 계속해서 연구되어야 할 것이다.

Keywords