The Journal of the Korea Contents Association (한국콘텐츠학회논문지)
- Volume 7 Issue 8
- /
- Pages.163-173
- /
- 2007
- /
- 1598-4877(pISSN)
- /
- 2508-6723(eISSN)
DOI QR Code
Package Modeling Change in Age of Feeling -Based on Solid Chocolate Package Structure by -√3 Proportion-
Feeling 시대의 Package 조형 변화 -√3 비례에 의한 판 초콜릿 Package 구조를 중심으로-
- Published : 2007.08.28
Abstract
As present generation live in the age of feeling after been through age of need or age of want, we analyzed Signification based on consumer psychology, sociocultural variation. Based on above, we first built basic modeling from a regular triangle by
Need 나 want 시대를 지난 지금의 시대적 상황을 Feeling 시대라고 용어를 정리 하면서, 소비자 심리와 행동, 사회 문화적 변용을 근거로 한 의미 작용을 분석하였다. 이를 근거로 하여