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Design and Analysis of Power System for Buoy

브이용 전력시스템 설계 및 분석

  • Jo, Kwan-Jun (Graduate school, Division of Mechatronics Engineering, Korea Maritime University) ;
  • Yoo, Hee-Han (Division of Mechatronics Engineering, Korea Maritime University) ;
  • Gug, Seung-Gi (Division of Maritime Police Science, Korea Maritime University) ;
  • Oh, Jin-Seok (Division of Mechatronics Engineering, Korea Maritime University)
  • 조관준 (한국해양대학교 대학원) ;
  • 유희한 (한국해양대학교 선박전자기계공학부) ;
  • 국승기 (한국해양대학교 해양경찰학과) ;
  • 오진석 (한국해양대학교 선박전자기계공학부)
  • Published : 2007.04.30

Abstract

This paper presents the performance of PV(Photovoltaic) system, the design of MPPT(Maximum Power Point Tracker). Output of PV power system is DC, and PV power system is linked to the DC bus. The current(I)-voltage(V) output characteristic of PV cells changes with solar irradiance and cell temperature as parameters. As various PV modules respond differently to each of the parameters cited above. Maximum output of PV modules am be achieved by MPPT(Maximum Power Point Tracker) algorithm This paper includes a discussion on the performance of PV module, MPPT algorithm and the influence of PV module angle.

본 논문은 브이용 PV 시스템 성능과 최대전력점추적기의 알고리즘에 대하여 기술하고자 한다 현재 운영되고 있는 브이는 대부분 태양광을 활용한 독립형 전력 시스템을 이용하고 있다. 이러한 태양광 전력 시스템은 직류 출력 특성을 가지고 있으며 직류 버스와 연결된다. 태양광 전지판의 I-V 출력 특성은 일사량, 전지판의 온도에 따라 변화하며 태양광 전지 마다 그 특성이 각기 다르게 나타나기 때문에 태양광 전지는 최대전력추적방식의 알고리즘에 의해 운영되어야 한다. 이에 본 논문은 태양광 전지의 특성, 최대전력추적방식, 태양광 전지판의 최적경사각을 논의하고자 한다.

Keywords

References

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