Journal of Korea Game Society (한국게임학회 논문지)
- Volume 7 Issue 3
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- Pages.39-48
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- 2007
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- 1598-4540(pISSN)
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- 2287-8211(eISSN)
A Study on the Relative Importance of Games in Leisure Activities of University Students -Emphasized in DaeGu, KyungBook-
대학생의 여가활동에서 게임이 차지하는 비중에 관한 연구 -대구.경북지역을 중심으로-
- Lee, Ji-Hun (Dept. of Game & Mobile Contents, Keimyung Univ.) ;
- Cho, Sung-Hyun (Dept. of Games, Hongik Univ.) ;
- Youn, Hyeok-Jun (Dept. of Game & Mobile Contents, Keimyung Univ.)
- Published : 2007.09.30
Abstract
Leisure is a very essential factor to reduce our stresses in our daily life. As work pattern is changed to a five-day week, personal desire that wants to enjoy leisure has been getting increased. In such a context, game has been put down a root as a new leisure activity to undergraduate students. Desire for game to undergraduate students has been getting more various than it was in the past and they seek for something new. But game companies do not reflect the students' desires greatly more than expected and make only what the companies seek for. In this study, we have focused on the assessment about what types and patterns the students represent for game application during their leisure activities. And we propose marketing strategies based on our study results.
여가는 일상에 지친 피로를 풀어주는데 매우 중요한 요소이다. 특히 주 5일제 근무로 인해 여가를 즐기려는 사람들의 다양한 욕구는 점점 증대되고 있다. 게임은 대학생들에게 하나의 새로운 여가 활동으로 자리 잡고 있다. 과거보다 대학생들은 게임에 대한 욕구가 다양해지고 새로운 것을 추구하지만 개발사들은 비용적인 부분 때문에 대학생들의 욕구를 크게 반영하지 못하고 있다. 이러한 차원에서 본 연구에서는 대학생들의 여가활동 중 게임이용에 대해 어떤 형태를 나타내는지 평가하는데 초점을 맞추었다. 그 결과 하루 평균 3시간미만의 여가활동 중