A Study on the Application of the Beam-Column Theory to Presume the Axial Force of the Continuous Welded Rail

장대 레일의 축력을 추정하기 위한 보-기둥 이론 적용에 관한 연구

  • 이우철 (충남대학교 토목공학과) ;
  • 류효진 (충남대학교 토목공학과) ;
  • 임남형 (충남대학교 토목환경공학부) ;
  • 이진옥 (충남대학교 토목환경공학부)
  • Received : 2007.02.26
  • Published : 2007.11.30

Abstract

The problem of determination of axial force in continuous welded rail(CWR) has attracted a number of railroad engineers due to its practical importance in prevention of accidents related to buckling and pull apart. In this paper, we investigated the application of the beam-column theory to presume the axial force in CWR and proposed the development process of the prediction equation and model to presume the axial force in CWR.

장대레일에 발생되는 축력은 좌굴 혹은 파단 등과 같은 사고의 예방에 있어서 매우 중요한 요소이므로 많은 철도 기술자들은 장대레일에 발생되는 축력 산정에 많은 관심을 나타내고 있다. 본 논문에서는 장대레일에 발생되는 축력을 추정하기 위한 보-기둥 이론의 적용성을 고찰하였으며 축력을 추정하는 방정식과 모델의 개발 과정을 제안하였다.

Keywords

References

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