Communications of Mathematical Education (한국수학교육학회지시리즈E:수학교육논문집)
- Volume 21 Issue 4
- /
- Pages.621-646
- /
- 2007
- /
- 1226-6663(pISSN)
- /
- 2287-9935(eISSN)
Linear Algebra Class Model using Technology(Matlab) - LINEAR SUBSPACES OF $R^n$ -
시각화를 이용한 선형대수학 교수학습모델 - $R^n$ 의 부분공간 -
- Kim, Duk-Sun (Department of Mathematics, Sungkyunkwan University) ;
- Lee, Sang-Gu (Department of Mathematics, Sungkyunkwan University) ;
- Jung, Kyung-Hoon (Department of Mathematics, Sungkyunkwan University)
- Published : 2007.11.30
Abstract
In our new learning environment, we were asked to change our teaching method in our Linear Algebra class. In mathematics class, we could use several math-softwares such as MATHEMATICA, MATLAB, MAPLE, Drive etc.. MATLAB was quite well fit with our Linear Algebra class. In this paper we introduce an efficient way of delivery on important concepts in linear algebra by using well-known MATLAB/ATLAST M-files which we downloded from http://www.umassd.edu/specialprograms/atlast/.
컴퓨터의 발전은 수학교육 특히 선형대수학 교수-학습 방법에 큰 개선 가능성을 보여준다. 수학 교육 및 연구용으로 많이 쓰이는 프로그램은 MATHEMATICA, MATLAB, MAPLE, Drive, LINPRAC 등 다양하다. 그 중 MATLAB(MATrix LABoratory)은 행렬 연산 속도가 뛰어나고 계산 수학 특히 수치적 선형대수학 연구와 교육에 잘 맞는 프로그램이다. 본 논문에서는