Implementation of Shooting game using collision detection algorithm of

사각형 충돌감지알고리즘을 사용한 슈팅게임 구현

  • 서정만 (국립한국재활복지대학 컴퓨터게임개발과) ;
  • 한상훈 (국립한국재활복지대학 컴퓨터정보보안과) ;
  • 이호 (국립한국재활복지대학 컴퓨터정보보안과)
  • Published : 2006.07.31

Abstract

We reviewed the collision event with pc-based shooting games and existing collision detection algorithms. Then we proposed a new collision check technique using a small quadrilateral unit. by which existing quadrilateral collision detection techniques can be made up for. For demonstration we implemented a simple shooting game having its screen output. We proved that the proposed technique can be applied to real computer games by means of showing the experimental results and screen outputs from implemented real games.

PC환경에서 슈팅게임 시에 충돌이벤트에 대한 내용과 충돌감지 알고리즘에 대하여 소개하였고, 기존의 사각형 충돌감지 알고리즘 기법에서 단순한 사각형 충돌의 단점을 보완한, 작은 사각형 단위의 충돌 체크 기법을 제안하여 화면디자인과 함께 단순한 슈팅게임을 구현하였다. 실험과 실제 구현한 게임 화면 디자인을 통하여 제안한 알고리즘이 실제 게임에서 적용할 수 있음과 기존의 알고리즘보다 제안한 알고리즘이 우수함을 보였다.

Keywords