Communications of Mathematical Education (한국수학교육학회지시리즈E:수학교육논문집)
- Volume 20 Issue 1 Serial No. 25
- /
- Pages.75-86
- /
- 2006
- /
- 1226-6663(pISSN)
- /
- 2287-9935(eISSN)
Study on the revision of mathematics curriculum of Korea Science Academy
한국과학영재학교 수학교과과정 개정 및 운영에 관한 연구
- Kim Hun (Institute for Gifted Students, KAIST) ;
- Park Eun-Young (Institute for Gifted Students, KAIST) ;
- Kim Jong-Duk (Institute for Gifted Students, KAIST)
- Published : 2006.02.01
Abstract
This study is partially supported Korea Science Foundation. In this paper we will introduce the result of project to revise mathematics curriculum of Korea Science Academy, and we will discuss the management of mathematics curriculum of Korea Science Academy. This study also analyze the pattern of taking mathematics course during year 2005. From this analyzing result, we will discuss about the development of mathematics curriculum of Korea Science Academy.
본 연구는 과학재단의 지원 아래 2004년 4월부터 10월까지 수행된 과학영재학교 교과과정 개정에 관한 연구결과를 소개하고, 이를 토대로 한국과학영재학교에서 적용하고 있는 수학교과에 대해서 논의하고자 한다. 또한 3년 동안 교과과정을 적용하면서 변화된 영재학교 학생들의 수학과목 수강 패턴의 변화를 관찰함으로서 과학영재들을 위한 수학교과의 발전방향을 제시하고자 한다.