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Performance Evaluation of the Question and Answer Services in Internet Portals

인터넷포털 지식검색의 질문응답서비스 성능평가

  • Chang, Hye-Rhan (Dept. of Library & Information Science, SangMyung Univ.) ;
  • Lee, Eun-Tae (Graduate School of Library & Information Science, SangMyung Univ.)
  • 장혜란 (상명대학교 사회과학부 문헌정보학과) ;
  • 이은태 (상명대학교 사회과학부 문헌정보학과 대학원)
  • Published : 2006.06.30

Abstract

To evaluate the performance of the question and answer services provided through the internet portals in Korea, question and answer transcript of four major services were sampled systematically. Using the digital reference evaluation framework, number and types of questions, response rate, timeliness, accuracy for information questions and user satisfaction were measured and analyzed. The level of the service performance is identified and compared. The conclusion includes suggestions for service improvement.

인터넷포털 사이트에서 제공되고 있는 지식검색 질문응답서비스의 성능을 평가하기 위하여, 이용량이 많은 상위 네 가지 사이트를 대상으로 질문응답 데이터를 체계적으로 표집하였다. 디지털 참고봉사의 평가 틀을 적용하여 질문의 수와 유형, 응답률, 적시성, 정확성, 만족도를 측정하여 분석함으로써 서비스 현황을 진단하고 개선방안을 제시하였다.

Keywords

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