한국게임학회 논문지 (Journal of Korea Game Society)
- 제5권1호
- /
- Pages.19-24
- /
- 2005
- /
- 1598-4540(pISSN)
- /
- 2287-8211(eISSN)
게임환경에서 이용 가능한 프랙탈 오브젝트 변형에 관한 연구
A Study of Fractal Object Deformation for Game Environment
- Song, Hang-Sook (Dept. of Computer Engineering, Hanil University) ;
- Han, Young-Duk (Dept. of Game& Multimedia, Woosuk University)
- 발행 : 2005.03.31
초록
게임환경에서 자연물의 표현에 프랙탈을 이용한 경우, 주변의 힘 등에 의한 자연스러운 변형이 구현되어야 보다 사실감을 느낄 수 있다. 일반적인 연속적 변형의 특징과 프랙탈적 특징을 모두 갖는 변형을 코드변환을 도입하여 생성하는 다양한 방법을 예시하였다.
To get the realistic deformation of fractal objects in computer games, fractal-like deformation property should be added to ordinary continuous deformations. We, here, suggest a fractal-like vector fields producing method using the code and its modification, and some examples are given.