A User Adaptive Mobile Commerce Support System

개인 적응형 모바일 전자상거래 지원 시스템

  • Published : 2005.04.01

Abstract

The rapid growth of mobile communication technology has provided the expansion of mobile internet services, particularly mobile commerce takes much weight among them. Even though current mobile commerce service has serious problems which check its development, such as limited contents, expensive charge system and hardware restriction of mobile device, it is strongly expected as one of the next generation Internet services. In this paper, we summarize the problems like above and provide some total solution to meet them as follows: a function for automatic gathering of product information on online Internet and automatic translation it to data for mobile commerce, a middlelet application which provides functions for product search and order on the mobile device through off-line processing, and a function of user adaptive recommendation. We have actually designed and implemented the proposed system and verified the functions and effectiveness of the system.

무선 통신 기술의 급속한 발전으로 세계적으로 무선 인터넷 서비스가 점차 확대되고 있고 그중 모바일 전자상거래가 큰 비중을 차지하고 있다. 현재의 모바일 전자 상거래 서비스는 제한적인 컨텐츠와 고가의 과금 시스템, 무선 디바이스 기기의 하드웨어적 제약 등 그것의 활성화를 저해하는 여러 가지문제점을 지니고 있음에도 불구하고 차세대 인터넷 사업으로 기대되고 있다. 본 논문에서는 이러한 기존의 모바일 전자상거래 서비스의 문제점을 정리하고, 이를 개선하기 위한 방안으로 유선 인터넷상의 상품정보를 자동으로 수집하여 모바일 전자상거래용으로 자동 변환하는 기능, 무선 디바이스상에서 오프라인으로 상품 검색 및 주문 등을 가능하게 하는 미들릿 애플리케이션, 개인적응형 상품 추천 기능을 가진 종합적인 해결책을 제안한다. 제안 시스템은 실제로 설계, 구현되어 그 기능과 유효성을 확인하였다

Keywords

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