Korean Air: An Internet Marketing Case

대한항공의 인터넷 마케팅 전략

  • Kim, Jae-Il (College of Business Administration, Seoul National University) ;
  • Kim, Jin Gyo (College of Business Administration, Seoul National University) ;
  • Kim, Donghoon (Yonsei School of Business)
  • Received : 2005.09.29
  • Accepted : 2005.09.29
  • Published : 2005.10.31

Abstract

This paper presents Korean Air's internet marketing strategy. Its vision, missions, and implementation for internet marketing are discussed. The performance and impact of its internet marketing strategies is also examined.

본 논문은 성공적으로 인터넷을 전략적으로 활용하고 있는 대한항공의 인터넷 마케팅 전략을 소개한다. 구체적으로 대한항공의 인터넷 마케팅에 대한 비전, 미션, 그리고 구체적 전략을 소개하고, 그 효과 및 성과를 논의한다.

Keywords

Acknowledgement

사례개발에 도움을 준 대한항공 관계자 여러분과 서울대학교 석사과정 이기연 학생에게 감사를 드립니다.