초록
클라이언트/서버 환경에서 컴퓨터의 성능을 측정하는 척도로써 주어진 작업에 대한 응답시간과 단위 시간 내의 얼마나 많은 작업들을 수행 완료할 수 있는가를 나타내는 처리율이 컴퓨터의 성능을 판단하는 지표로 사용되고 있다. 본 논문에서는 멀티미디어 서버에서 제한된 버퍼의 이용을 극대화하기 위해 상대적으로 작은 시간 간격으로 나누어 하나의 미디어 스트림을 버퍼에 할당/회수하는 윈도우 기반 버퍼 관리 기법을 제안하였다. 또한, 한번 사용된 데이터 블록에 대해 재 참조 시간을 계산하고 후속 스트림이 재사용할 수 있게 하여 멀티미디어 서버의 입출력 횟수를 줄일 수 있는 버퍼 교체 기법을 제안하였다.
Respond time and processing rate representing how many tasks can be done during an unit time in a client/server environment are generally use for measuring the performance of computers. In this paper, we suggest a window buffer managing scheme based on a window with many of short-term sliced slots where a media stream is allocated and deallocated into them so that it can maximize the utilization ration of the limited buffer on a multimedia server. And we also propose a buffer substitution scheme for reducing I/O times of a multimedia server by counting re-reference time point about a used block and then it can be reused by the next consecutive media stream.