비즈니스 KPI와 연계된 SLA 성과지표 선정을 위한 프레임워크 모형 개발 방안

  • Published : 2005.12.01

Abstract

Keywords

References

  1. BSI, BS15000 IT Service Manager's Course, 2003
  2. Wim Van Grembergen, The Balanced Scorecard and IT Governance
  3. 서강대학교 아웃소싱 연구센터, 국내 기업의 SLA 현황 및 성숙도 현황 조사, 2004. 12
  4. 앤더슨컨설팅, Outsourcing Strategy Management, 21세기북스. 1999
  5. 안준모 외, 정보시스템 아웃소싱, 대청, 2002
  6. 남기찬/이재남, 정보시스템 아웃소싱, 아진, 1999
  7. Wim Van Grembergen & Rik Van Bruggen, Measuring and improving corporate in-formation technology through the balanced scorecard. 1997. 10
  8. General Accounting Office, Executive Guide:Measuring Performance and Demonstrating Results of Information Technology Invest-ments, 1998. 3
  9. 서한준/최명례. IT 아웃소싱 운영 효율과 만족 증대를 위한 SLA 지표 선정 프레임워크, Entrue, 컨설팅 2004. 7