References
- 통합적 미술협동작업에서 집단구성유형에 따른 사회적 유능감과 또래상호작용의 비교 고옥희
- 사회극이 아동의 외로움과 또래관계에 미치는 영향 김소연
- 사회적 기술 중재전략이 정신지체아의 사회적 기술, 과잉 행동 감소에 미치는 효과 김향지
- 사회적 극놀이에 나타나는 유아의 상호 주관성과 역할유형 및 또래 간 유능성의 관계 김현주
- 사회.정서 발달 프로그램이 주의력 결함 과잉행동아동의 정서지능과 사회적 기술 향상에 미치는 효과 박명화
- 교육학회지 v.7 no.2 사회적 관심 증진 프로그램이 아동의 공격성 감소에 미치는 효과 검증 박정순;김춘경
- 아동의 또래관계 증진을 위한 사회적 기술 중재 프로그램의 효과 박진재
- 사회적 역할놀이 활동이 유아의 조망수용능력과 친사회적 행동에 미치는 영향 송희원
- 협동놀이 프로그램이 고립아의 사회성 발달에 미치는 영향 신보라
- 고립유아의 친사회적 행동과 또래수용도에 미치는 coating의 효과 신형근
- 아동용 사회기술훈련 프로그램의 효과 연구 양윤란
- 그림동화책을 통한 역할놀이가 또래관계에 미치는 영향 이경령
- 놀이중심의 자기표출 훈련 프로그램이 초등학생의 자기표출 증진에 미치는 효과 이둘자
- 고립아동의 사회적 기술 훈련을 통한 또래수용에 미치는 영향에 관한 연구 이윤옥
- 또래관계 기술지도 프로그램을 통한 유아의 사회성 증진 연구 이윤옥
- 중앙유아교육학회 v.7 no.2 또래 문제해결 프로그램 개발 및 효과 연구 이윤옥
- 아동심리재활학회지 v.4 no.2 ADHD 아동을 위한 사회기술 향상 집단상담 프로그램 적용 연구 이정은;김춘경
- 사회적 기술 훈련과 또래 주도 전략 프로그램이 고립유아의 사회적 행동과 또래 수용에 미치는 효과 장혜림
- 역할놀이가 유아의 조망수용능력에 미치는 영향 정승미
- 사이좋은 친구, 함께하는 우리 조복희;한종혜;이영환;박성옥;양연숙
- Distinguishing friendship from acceptance: Implication or intervention and assessment;The company They Keep : friendship in childhood and Adolescence Asher, S.R.;Parker, J.G.;Walker, D.I.;Bukowski, W.M.(ed.);Newcomb, A.F.(ed.);Hartup, W.W.(ed.)
- Peer relations and the development of social skills;The young child: Reviews of research(Vol. 3) Asher, S.R.;Renshaw, P.D.;Hymel, S.;Moore, S.G.(ed.);Cooper, C.R.(ed.)
- Development Psychology v.15 A reliable sociometry measure for preschool children Asher, S.R.;Singleton, L.C.;Tinsley, B.R.;Hymel, S.
- 사회적 기술 향상 프로그램 Begun, W.R.;응용발달심리연구소(譯)
- Child Development v.57 Process of change during social skill training with preadolescents and its relation to treatment outcome Bierman, K.L.
- Journal of Consulting and Clinical Psychology v.55 no.2 Improving the social behavior and peer acceptance of rejected boys : Effects of social skills training with instructions and prohibitions Bierman, K.L.;Miller, C.L.;Stabb, S.D.
- Journal of Psychology v.35 no.1 The teacher-child relationship and children's early school adjustment Birch, S.H.;Ladd, G.W.
- Monographs of the Society for Research in Child Development v.7 no.1 An experimental study in ?measuring and modifying assertive behavior in young children Chittenden, G.F.
- Development Psychology v.20 Relation of social fantasy play to social competence in preschoolers Connolly, J.A.;Doyle, A.B.
- Behavioral Disorders v.25 no.4 Social skills interventions for young at-risk students: A 2-year follow-up study Debra, M.K.;Melody, T.;Cynthia, E.
- Child Development v.51 Social cognition and children's aggressive behavior Dodge, K.A.
- Children and teachers in schools;Developments in social skills training Frosh, S.;Spence, S.(ed.);Shepherd, G.(ed.)
- Child Development v.70 no.6 Children's and scholastic Jives in kindergarten: Related spheres of influence? Gary, W.L.;Sondra, H.B.;Eric, S.B.
- Behavioral Disorders v.24 Social skills training: Should we raze, remodel, or rebuild? Gresham, F.M.
- School Psychology Review v.13 Assessment and classification of children's social skills: A review of methods and issues Gresham, F.M.;Elliott, S.N.
- Journal of Consulting and Clinical Psychology v.18 Social skills training with children responsiveness to modeling and coaching as a function of peer orientation Gresham, F.M.;Nagle, R.J.
- Child Development v.38 Peer reinforcement and sociometric status Hartup, W.W.;Glazer, J.A.;Charlesworth, R.
- Child ?Development v.57 Interpretations of peer behavior : Affective bias in childhood and adolescence Hymel, S.
- 104 Activities that build: Self-esteem, teamwork, communication, anger management, selfdiscovery and coping skills Jones, A.
- NAEYC research into practice series v.8 Fostering children's social competence: The teacher's role Katz, L.G.;McClellan, D.E.
- Child Development v.45 no.4 The use of symbolic modelling to promote social skills in preschool children with low levels of social responsiveness Keller, M.F.;Carlson, P.M.
- Group exercises for enhancing social skills and self-esteem Khalsa, S.
- The role of poor peer relationships in the development of disorder. Peer Rejection in Childhood Kupersmidt, J.B.;Coie, J.D.;Dodge, K.A.
- Paper presented at the biennial meeting of the Society of Research In Child Development Social skills and peer acceptance: Effects of a social learning method for training verbal social skills Ladd, G.W.
- Child Development v.52 Effectiveness of a social learning method for enhancing children's social interaction and peer acceptance Ladd, G.W.
- Documenting the effects of social skill training with children : Process and outcome assessment;Children's peer relations : Issues in assessment and intervention Ladd, G.W.;Schneider, B.H.(ed.);Rubin, K.H.(ed.);Ledingham, J.E.(ed.)
- Toward the development of successful social skills training for preschool children;Peer rejection in childhood Mize, J.;Ladd, G.W.;Asher, R.(ed.);Coie, J.D.(ed.)
- Child Development v.48 Coaching children in social skill for friendship making Oden, S.;Asher, S.R.
- Psychological Bulletin v.102 Peer relations and later personal adjustment: Are low-accepted children 'at risk'? Parker, J.G.;Asher, S.R.
- Peer's contributions to children's social maladjustment;Peer relationships in ?child development Price, J.M.;Dodge, K.A.;Berndt, Y.J.(ed.);Ladd, G.W.(ed.)
- Behavioral Disorders v.28 no.1 Replication of the first step to success model : A multiple-case study of implementation effectiveness Sheri, O.;Leslie, M.;Karena, K.;Jason, O.
- Journal of School Psychology v.16 The effect of verbal instruction on preschool children's aggressive behavior Zahavi, S.;Asher, S.R.