과제정보
연구 과제 주관 기관 : 경북대학교
참고문헌
- 다중지능이론을 적용한 통합교육과정 개발 - 초등학교 1.2학년을 대상으로 김명희
- 교육과정 연구 v.16 no.1 다중지능이론 : 그 기본 전체와 시사점 김명희;김영천
- 아동의 미술교육 연구 김정
- 영재학생을 위한 교육 김정휘;주영숙;문정화;문태형
- 교육과정연구 v.17 no.2 다중지능이론과 교육과정 개발 류완영;김명희
- 다중지능이론에 기초한 유아미술교육 프로그램 개발 및 효과 분석 박춘희
- 유아교육학논문집 v.7 no.2 다중 지능 이론에 기초한 통합적 미술 교수 방법이 유아의 그림 표상능력과 논리 수학적 사고에 미치는 효과 박희숙
- 음악교육연구 v.22 다중지능이론을 적용한 초등학교 음악과 교육과정 개발과 실천 석문주
- 교육학연구 v.38 no.4 다중지능 이론에 기초한 교수.학습방법연구 신명희
- 미술교육 no.8 다중지능이론과 미술교육-초등학교 1학년을 대상으로- 안필영
- 유아를 위한 교수 학습방법 이영자;이기숙
- 어린이 교육 v.16 유치원 미술교육 현황 조사 이영자;유혜숙;이정욱
- 초등학교 저학년 교육을 위한 미술적 접근 프로그램개발 연구 이수경
- 아동학회지 v.20 no.2 미술 비평 활동이 유아의 미적 반응 및 표현 능력에 미치는 영향 임수진;이정욱
- 유아 조형 활동 지도현황에 관한 조사 임은정
- 미술코너 활동 참여가 초등학교 1학년 아동의 창의성에 미치는 효과 임영희
- 초등과학 교육 v.20 no.2 초등학교 과학과 심화학습에서 다중지능을 활용한 과학활동이 초등학생의 과학탐구능력과 흥미에 미치는 효과 임채성;왕경순
- 한국과학교육학회지 v.21 no.1 다중지능에 기초한 프로젝트 활동이 초등학교 아동의 과학 학업성취도에 미치는 영향 임채성;왕경순
- 수학적 개념을 통합한 찰흙놀이가 유아의 공간 능력에 미치는 영향 유경숙
- 21세기 교육을 위한 새로운 관점과 전망 : 유네스코 21세기 세계교육위원회 종합보고서 유네스코 21세기 세계교육위원회;김용주(외)(譯)
- 유아교육연구 v.21 no.1 미술 교수방법이 유아의 표상능력에 미치는 효과 지성애
- 미적 요소에 기초한 활동중심 통합 미술프로그램이 유아의미술 표현능력 및 미술 감상능력에 미치는 영향 정미경
- 교육심리연구 v.12 no.1 H. Gardner의 다지능 이론의 교육적 적용 : 그 가능성과 한계 하대현
- 교육심리연구 v.17 no.3 문제발견, 창의적 사고, 창의적 인성의 관계 하주현
- 유아 교육 연구 v.21 no.4 유아 공간능력의 측정도구 개발 홍혜경
- Improving student reading comprehension in the content areas through the use of visual organizers. ED 420-853 Agnello, C.;Jockl, P.;Pearson, I.;Velasco, D.
- Teaching Children Mathematics v.5 no.6 Solving geometric problems by using unit blocks Andrews
- The multiple intelligences handbook Campbell, B.
- Educational Leadership v.55 no.1 How teachers interpret MI theory Campbell, B.
- Overview of Project Spectrum;Project Spectrum; Early learning activities Chen, J.;Isberg, E.;Krechevsky, M.;Chen, J.(ed.)
- The evolving self. A psychology for the third millennium Csikszentmihalyi, M.
- The hundred languages of children: The Reggio Emilia approach to early childhood education Edwards, C.;Gandini, L.;Forman, G.
- Educational Leadership v.55 no.1 Multiple intelligences inventory Emig, V.B.
- Studies in Art Education v.3 no.2 Zero-based arts education: An introduction to Arts PROFEL Gardner, H.
- Educational Researcher v.18 no.8 Multiple Intelligences go to School : Educational implications of theory of multiple intelligences Gardner, H.;Hatch, T.
- Intelligence reframed: Multiple intelligences for the 21st century Gardner, H.
- The effect of intergrating a multiple intelligences based language arts curriculum on reading comprehension of first and second grade student. ED 420 840 Gens, P.;Provance, J.;Vanduyne, K.;Zimmerman, K.
- School Science and Mathematics v.101 no.4 Multiple intelligences theory; A framework for personalizing science curricula Goodnough, K.
- Creativity, intelligence, and problem finding : retrospect and prospect;Frontiers of creativity Getzels, J.W.;Isaksen, S.G.(ed.)
- Educational Leadership v.55 no.1 A think tank cultivates kids Knodt, J.S.
- Project Spectrum: Preschool Assessment Handbook Krechevesky, M.
- Educational Leadership v.55 no.1 From Crockett to Tubman Lambert, W.E.
- Addressing multiple intelligences and learning style; Crating active learners. ED 388 397 Lindvall, R.
- Educational Leadership v.55 no.1 The greening of learning: Using the eighth intelligence Meyer, M.
- Problem finding, Problem solving, and Creativity Runco, M.A.
- Young Children v.41 no.5 Talking sith young children about their art Schirrmacher
- Early childhood education Seefeldt, C.;Barbour, N.
- Art Education Multiple intelligences at the middle level : Models for learning in art and across the disciplines Simmons, S.
- Successful intelligence: How practical and creative intelligence determine success in life Sternberg, R.J.
- 성공지능 이종인(譯)
- Arts PROFEL : A handbook for visual arts Winner, E.;Simmons, S.