Abstract
In this thesis, we propose a Speed Accommodation Priority Algorithm Scheme(SPAS) and Traffic Control Model Scheme (TCMS) to satisfy a desired handoff dropping probability and to reduce the blocking probability of new calls using mobility characteristics and handoff rate in mobile communication networks. The guard channels below threshold can guarantee the Quality of Service(QoS) in terms of the request handoff dropping probability and the guard channels above the threshold can be used to handle high priority new calls and high priority handoff calls. When the ratio of the handoff call arrival rate is less then the ratio of the new call arrival rate, the proposed method can guarantee the new call better than the previous guard channel scheme.
이 논문은 무선 네트워크에서 핸드오프 호 블록킹 확률을 만족하면서 신규 호 블록킹을 감소시키기 위하여 속도 적응 우선순위 알고리듬과 트래픽 제어모델을 제안하였다. 전체 트래픽에서 핸드오프 호 발생 비율이 신규 호 발생 비율보다 적을 때 가용채널을 이용하기 위하여 이 방법을 제안하였다. 임계치 이전의 가드채널은 핸드오프 호 블록킹 확률을 보장해 주고, 임계치 이후의 가드채널에서는 우선순위가 높은 신규 호나 핸드오프 호를 할당해 줌으로써 기존의 고정된 가드채널 방식에 비해 신규 호를 보장해줄 수 있다.