Aerospace Engineering and Technology (항공우주기술)
- Volume 3 Issue 1
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- Pages.45-55
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- 2004
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- 1598-4168(pISSN)
헬리콥터 테일팬용 팬-덕트의 공력소음해석 및 소음저감연구
- Published : 2004.07.01
Abstract
In this study, a time marching free wake method was used for the aerodynamic analysis and the boundary element method was used for the aeroacoustic analysis of the Tail Fan, respectively. In addition, variations of blades position in duct were performed and the aeroacoustic analysis shows a marginal improvement in noise level.
본 논문은 시간적분 자유후류 해석방법을 통해 팬-덕트의 공력해석을 수행하였으며 음향상사법 및 경계요소법을 이용하여 덕트에 의한 음향 산란 해석을 하였다. 또한 팬-덕트 내의 블레이드 장착 위치를 변화시키고 이에 대한 공력 및 자유음장해석을 수행한 결과 저소음화의 가능성을 보였다.