A study on the promotion of LBS Mobile Games

위치기반 모바일 게임 콘텐츠의 활성화 방안

  • Published : 2004.09.30

Abstract

With 3.6 million user of mobile phone, there has been a rapid develop ment of advanced mobile game taking advantage of various mobile phone functions. Most of all, LBS(location-Based Service) mobile game is expected to make a new mobile game market which is totally different from the previous one. The purpose of this paper, thus, is to review the present condition of LBS mobile game and possibilities. Furthermore, it is also to analyze the facing problems to solve and find the way to promote the LBS mobile game service.

휴대폰 사용인구가 3600만으로 증가한 가운데, 다양한 휴대폰 기능을 이용한 모바일 게임 역시 빠른 속도로 성장하고 있다. 그 중에서도 위치기반정보서비스(LBS)를 접목시킨 모바일 게임은 아직 시장 도입 단계에 있으나, 종래의 모바일 게임과는 다른 새로운 장르의 게임 시장을 창출하는 중요한 계기가 되리라 예상된다. 이에 본 연구에서는 위치기반 모바일 게임의 현황과 발전 가능성, 게임 서비스 시행을 위한 당면과제를 분석해보고, 활성화 방안을모색해 보고자 한다.

Keywords