Acknowledgement
Supported by : 산업자원부
References
- Shoichi Furuhama, 'Trend of Social Requirement and Technological Development of Hydrogen-Fueled Automobiles', JSME Review, vol. 13, No. 1, 1991, pp. 4-13
- shouichi furuhama, 'Trend of social requirement and technological develoment df hydogen-fueled automobiles', JSME Rewiw, vol. 13, No. 1, 1991, pp. 4-13
- Per Tunestal, Magnus Christensen, Patrik Einewall, Tobias Andersson, Bengt Johansson, Owe Jonsson : 'Hydrogen Addition For Improved Lean Burn Capability of Slow and Fast Burning Natural Gas Combustion Chambers', SAE 2002-01-2686
- Joseph G. Finegold et. al, 'The UCLA Hydrogen Cat : Design, Construction, and Performance.' SAE730507, pp. 1626-1637
- Ennio P. Silva, Waldyr L. R. Gallo, Jaime Szajner Edurado G. Armaral, Carlos R. Bezerra, 'State of the Art in the Use of Hidrogen as a Automotive Fuel', SAE 931706
- 김윤영, 강정호, 이종태, '고출력 저배기 CNG기관의 개발을 위한 실린더내 직접분사방식의 검토', 추계학술대회 논문집, 2001. 11, pp. 196-202
- 김윤영, 강정호, 이종태, '실린더내 직접분사식 CNG기관의 개발을 위한 연구', 한국천연가스차량협회, 추계학술대회, 2001. 11, pp. 1-8
- 이종태, 이재영, '수소이용기술분야의 개요 및 TRM', 한국수소에너지학회, 춘계학술대회, 2002.5, pp. 39-47
- 이창욱, 백성호, 이종태, '수소기관의 역화방지에 관한 기초연구', 한국에너지기술연구소, 제11회 에너지절약워크샵, 1996. 11, pp. 217-230
- J. Futon, F. Lynch, R. Marinara, B. Wilson, ' for Reducing Emissions from Alternative Fuel Vehicles', SAE 931813
- J. T. Lee, Y. Y. Kim, C. W. Lee, J. A, Caton, 'An Investigation of a Cause of Backfire and its Control Due to Crevice Volumes in a Hydrogen Fueled Engine', ASME, Journal of Engineering for Gas Turbines and Power, Vol.123, 2001.1, pp. 204-210 https://doi.org/10.1115/1.1339985
- 임희수, 김윤영, 이종태, 수소 첨가에 의기관의 수소혼합율변화에 대한 연소 및 배기특성', 한국수소 및 신에너지학회 춘계학술대회 논문집, 2003.6, pp. 101-106
- 임희수, 김윤영, 이종태, '중대형 천연가스한 중대형 천연가스 기관의 기관 성능 향상', 한국자동차공학회 추계학술대회논문집, 2003.11, pp. 163-169